Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de body niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten
|
Ik heb voorlopig nog geen echte problemen ondervonden bij het ineensteken. Telkens eerst dryfitten voor alle zekerheid en dan pas lijmen. Er zitten hier en daar wel wat spleetjes, maar die probeer ik weg te werken.
De kit loopt echt wel als een trein. Logisch ook als je een weekje verlof hebt... Maar er moet ook amper geschilderd worden. Ben meer gewoon bij Hasegawa en Tamiya. Maar das dan ook ferrari vergelijken met Nissan of zo??
Heb wel een leuke fout ontdekt. Op hun blaadjes staat een bepaald onderdeel gemerkt als "rood verven" en een ander stuk ervan "antraciet" maar volgens de referentiefoto's die op de doos staat, is het net andersom... Grappig dus.
Ook de details staan nooit aangeduid als "te verven" dus moet je hier wat vindingrijk zijn. Zo heb ik de bouten en knopjes aan het dashboard toch een kleurtje meegegeven, net als bepaalde andere onderdelen. Ook de kleurtjes van oa rolkooi en motor heb ik naar eigen dunk (en via pics) wat aangepast. Maar aangezien er daarvan toch weer maar weinig te zien zal zijn...
Vandaag probeer ik de bosy een eerste kleurlaag te geven. Revell vraagt een mix van 90% X-8 en 10% X-6... Krijg dat dan maar in een spuitbus als je geen airbrush hebt. Dus heb dan maar voor TS-34 (Camel yellow) gekozen. Misschien niet het perfecte kleur, maar dat hoeft ook niet op dit model. Mijn schoonbroer, die me deze kit cadeau deed, vond het alvast een leuke kleur...
Ook het chassis vereist een volledige zwarte laag... Dus straks nog maar eens naar de winkel stappen om te kijken of ze er x-18 in een spuitbus hebben (of iets gelijkwaardigs).
En die primer... Jah, kleur valt best mee... Misschien eens via domino ene bestellen...???
Pics volgen nog van zodra vrouwlief met de auto thuis is. Digitale ligt al in de auto voor CL-duel van Club Brugge - Rapid Wien.