Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
@ Huudo: prachtige foto van Jan de Winkel in het donker!!!
Wat voor toestel heb jij? heb je een externe flitser?
|
3 werf helaas - ik heb geen externe flitser en behelp me met zeer beperkte middelen. Waarmee ik wil zeggen dat ik waarschijnlijk het slechts uitgerust ben qua hardware van iedereen die foto's neemt op wedstrijden. 'k werk nog met een échte spiegelreflex en gevoelige film bijgestaan door een zeer klein pietluttig digitaal cameraatje.
Hoe doe ik het? Wel, als een amateurfotograaf - nog lang niet perfect en nog steeds bijleren - weet ik dat je toestel door en door kennen en er alles kunnen uithalen wat erin zit, vaak meer betekent dan met dikke appartuur werken die je maar voor 25% benut/beheerst. Het feit dat ik al jaren met traditionele filmrolletjes werk, heeft me denk ik een zeer solide basis gegeven. Immers, een gevoelige plaat kan je niet bedriegen. Waarom de overstap naar full-digital-slr nog steeds niet gebeurd is? Simpel. Centen!
Als hobbyist kijk ik immers tegen een behoorlijke investering aan:
Canon 20D = 1500 euro
EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM = 600 euro
Flitser 580EX = 400 euro
alles te samen : 2500euro, wellicht kan het wat lager, maar soit, 't zal toch rond de 100.000 oude BFr schommelen en voor een hobby is dat wel veel natuurlijk. Het zou natuurlijk goedkoper kunnen met een 350D, zonder lens en flits, maar dan zou het enkel een vooruitgang kwa snelheid betekenen voor wat het on-line plaatsen betreft van foto's en zeker niet kwa functies en mogelijkheden. En als ik investeer wil ik me toch vooral kwa technische middelen verbeteren ipv dezelfde soep in een ander bord. 'k denk wel dat ik met zo'n materiaal in handen de foto's na verloop van tijd (lees inwerkperiode) wellicht nóg kan krijgen. Maar bon, het is nu niet anders. Ne mens kan niet alles hebben in't leven he.
Maar allez, leuk om te horen dat de foto mooi gevonden wordt.
En kwa materiaal zweer ik al jaar en dag bij Canon. De Winkel is gefotografeerd met de kleine Ixus. Hetzelfde toestelletje dat me vorig nog aan een 3de plaats hielp in de Photo-award hier op DePaddock.