Zelf ben ik werkzaam in een fotowinkel, maar met een "compact" (= niet reflex) digitaal fototoestel met grote zoom heb ik zelf nog geen autosportfoto's gemaakt.
Ik heb over dergelijke toestellen echter wel mijn bedenkingen. Naar mijn bescheiden mening zijn die toestellen toch net iets te traag om voorbijsnellende bolide's fatsoenlijk op de gevoelige plaat te krijgen en bovendien heb je heel wat minder controle over je opname (scherpstelling en dergelijke) vergeleken met een (digitale) reflex. Als ik mij vergis, gelieve mij dan te verbeteren...
Zoals eerder in deze thread is gemeld kan je op een digitale reflex van Canon (bv. de EOS350D) je huidige lenzen verder blijven gebruiken,
maar je moet de sterkte va je lens dan wel vermenigvuldigen met 1,6. Een lens van 100mm krijgt dus een sterkte van 160mm.
Wij hebben zondag 27 november een opendeurdag in Schoten waar de importeurs vertegenwoordigd zijn (en gratis toegang!). Dan kan je met al je vragen rechtstreeks naar de bron. Ik denk alleen dat ik op dit forum de naam van de zaak niet mag melden wegens reclame.