Quote:
Originally Posted by Dominique
Oew, nooit geprobeerd. Maar in principe zou je denken dat dat moet lukken. Ze verkopen immers toch transkits en decalvellen zonder dat het basismodel wordt vermeld? Dan maakt het merk van het basismodel niet meer uit?
Daarbij, als een model een beetje conform is met het 1/1, zou je veronderstellen dat de decalvellen evengoed passen op ieder merk van basiskit, zolang je maar over hetzelfde model spreekt.
Of sla ik het mis? Heeft iemand andere ervaringen hiermee?
|
Even deze thread weer oppikken, heb er blijkbaar overheen gekeken. Opgelet! Als Renaissance er duidelijk bij vermeld voor welke kit die decals bestemd zijn, kan je dat maar beter doen. Immers, Pedro ontwerpt de decals met de kit op zijn bureau - zelf gezien - en al ontwikkelend past hij aan, adhv het model in kwestie. En geloof me vrij, geen enkel model wordt exact op schaal verkleind. Er zitten altijd wel verschillen op en zeker tussen de diverse fabrikanten. Dus, om u uit uw twijfel te verlossen. Koop de Heller kit om de reden die Scobbyfreak aangeeft ivm de voorbumper! Dan moet je van die kant al geen problemen verwachten. In dit geval geven ze aan "for Heller or Tamiya kit" omdat er wellicht geen kritische oppervlakken moeten bedekt worden, zoals bijv de endplates van de achterspoiler (wat wel het geval is bij Snijers zijnen bak).
Maar de vraag is: wat wil je bouwen? Een top model dat 100% de realiteit benaderd of wil je een leuk model bouwen in de kleuren van Sarrazin? Als het antwoord topmodel is, dan koop je de Tamiya en moet je behoorlijk gaan beginnen modifiëren. Is het antwoord een leuk model bouwen, dan koop je de Heller en bouw je die zowat recht uit de doos met minimale aanpassingen. Je kan natuurlijk ook zeggen, ik bouw een leuk model en neem de foute voorbumper er maar bij, en alsnog de Tamiya kopen. Slechts een minimaal aantal personen zal het verschil merken en kennen. Om maar te zeggen, 't is maar wat je er zelf wil en kan van maken.
Hopelijk heb je er wat aan.