Hoog tijd voor nog eens een nieuwe update.
Nadat ik de referentiefoto's van de cockpit bestudeerd had, kwam ik voor een onaangename verrassing te staan :
Als ik de foto vergelijk met het onderdeel dat dit dashboard moet voorstellen in de kit, stel ik vast dat het er niet eens op trekt :
Wat nu aangevangen? Er zit niets anders op dan het onderdeel compleet van scratch te bouwen. Meteen een mooie gelegenheid om mijn nieuw aangeschafte "punch 'n die set" eens uit te testen...
Eerst wordt de vorm van het nieuwe dashboard op zijn ligplaats getekend :
Daarna teken ik een schema van dit onderdeel op schaal 10/1 :
En dan gaan we aan de slag. Alle ronde voorwerpen en schijfjes werden met de punch 'n die set gemaakt :
En dit is het voorlopige resultaat, met ernaast het verkeerde onderdeel :
De body-parts zijn ondertussen droog na één laag vernis, en alhoewel ik normaal gezien minstens 2 à 3 lagen vernis gebruik is de glans op dit model zodanig hoog dat ik niet inzie waarom ik er nog meer zou opzetten. Dus kon er een begin gemaakt worden van de bodemplaat, die volledig bekleed werd met CF-decals "stijl jaren '80" :
Ook de figuur van Senna werd helemaal ontdaan van alle bramen en is klaar om geschilderd te worden. Hier zit hij "gedryfit" in zijn werkplaats :
Tenslotte nog een totaalplaatje mét het gescratchte dashboard erbij :