21-11-2005, 06:08
|
 |
De Paddock Regular
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Baron
Het WTCC is zoals de meeste autosportkampioenschappen een regelmatigheidscriterium. Diegene die doorheen het seizoen het meest regelmatig presteert en op die manier de meeste punten bij elkaar sprokkelt is kampioen. Zo simpel is het. Of je nu kampioen wordt met 8 overwinningen en voor de rest alleen maar opgaves hebt laten noteren; of je wordt kampioen door slechts 1 race te winnen en voor de rest een hele reeks ereplaatsen bij elkaar te rijden, maakt niets uit. Op het einde van het seizoen zijn het alleen de punten die tellen. Het reglement is bekend bij aanvang van het seizoen en is voor iedereen gelijk. Daar moet je je naar schikken. Zoals A.J. al zei hebben RBM en Andy Priaulx het beste met dat reglement omgesprongen en zijn zij de enige terechte wereldkampioen. Wist je overigens dat Keijo Rosberg ooit wereldkampioen Formule 1 is geworden in een seizoen waarin hij slechts één Grand Prix won?
Als ik het goed begrijp zijn volgens jou alleen de overwinningen van belang en zou diegene die op het eind van het seizoen het meest aantal races heeft gewonnen tot wereldkampioen moeten worden uitgeroepen. Dat iemand doorheen het jaar ook een groot aantal 2e, 3e, 4e, enz... plaatsen heeft behaald, is volgens jou dus volkomen waardeloos. Dat vind ik toch wel een heel eigenaardige visie, hoor.
|
Amen.
Zo denk ik er ook over.
|