Iedereen rijdt inderdaad met dezelfde chassis en motor zijn inderdaad dezelfde... maar die chassis zijn volledig instelbaar in hoogte, breedte en lengte van de wielbasis hé!
Voor leken lijkt dat elk autootje hetzelfde rijdt, hetgeen absoluut niet hetzelfde is... de spoorbreedte en hoogte van de auto speelt hierbij een zeer grote rol. En veel lager en breder dan een GT1 vind je niet hé...
Een klein voorbeeld... een BMW 320i Group 5 (zeer breed maar toch redelijk hoog, voorlopig ronderecord op mijn nieuwe baan 6.018) rijdt 1.2 sec per ronde sneller dan bv een BMW 3 Compact (7.236) op exact datzelfde chassis... Kan je rekenen op stints van 13 minuten... of op een race van 8 uur? Bij een GT1 en een GT zal het verschil veel minder zijn... maar toch bestaande! Het is mijn bedoeling om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te houden qua rondetijden van de wagens en alles zo realistisch mogelijk qua periode te houden.
Zo een Benz-addict? Ik hoop dat je het voor die eene keer niet zal laten om met een andere auto te "moeten" rijden... hangt ook af van je teammaat hé... tenzij je jezelf als Teambaas profileert natuurlijk!
G.