View Single Post
Old 30-11-2005, 10:54
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Vind ik niet echt een GT-kampioenschap, is meer een Nordschleife-kampioenschap.
Ja, dit is een manier om mij wakker te maken
En waarom is het dan geen GT-kampioenschap ???

De opmerking hierboven werd gemaakt in de zin dat er in Duitsland geen dak was voor teams die GT willen racen.
Wel dat is er dus WEL met de VLN.

En dat het populair is wordt aangetoond door wat er deelneemt.
Wagens :
- Telkens veld van >100 wagens met heel open reglement.
- Fabrieks BMWs in verschillende klassen,
- Semi fabrieks Zakspeed, Getrag, Reiter, Bilstein, Keiper, ...
- "Deftige amateurteams" Alzen, Manthey, Scheid, Dolate ...
- Enorme verscheidenheid aan wagens : Lotus, Speedster, Gallardo, V8 stars, Viper, E30 V8, 997Cups, 190 Evos, ... (iets waar de Belcar ontegensprekelijk ook in uitblinkt)
- Cup klasses : GT3, Civic, Clio, 206, Seat

Piloten : Luhr, Bernhard, Lieb, Basseng, Alzen, Collard (als em braaf is), Stuck, Priaulx, Schoysman, Williams, Perry, Tilke (om inspiratie op te doen),Thiim, Quester, ...

Het denigrerende argument dat er slechts op 1 circuit gereden wordt ... als dat circuit uitdagende bochten heeft als geen ander, de langste rechte lijn bezit die momenteel in gebruik is ter wereld en op zichzelf langer is dan alle circuits van de meeste nationale GT kapioenschappen samen vervalt dat toch wat naar mijn bescheiden mening.
Ik heb ook nog niemand in de VLN horen zeggen dat ze toch ook graag eens op Hockenheim ofzo zouden willen rijden.

Wat naar mijn mening wel als argument tegen de VLN kan gebruikt worden is de "onveiligheid" van de omloop.
Maar blijkbaar is dit voor bovengenoemde geen breekpunt, waar ik alleen maar respect voor kan hebben, de echte spirit van racen weet je wel ...
Vanaf volgend jaar is HANS trouwens verplicht in de VLN.
Tot dan tussen de toeschouwers!
Reply With Quote