View Single Post
  #5  
Old 02-12-2005, 21:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE
Tot slot denk ik niet de "F1 fabrikanten" op "ESCAR" zitten te wachten.
Nou, dat ben ik niet met je eens Hmmmm, Toyota en Honda zijn bezig met Nascar-projecten. Dodge is ook te traceren tot een F1-fabrikant.

F1 heeft in Europa 55 jaar (en eigenlijk langer) de tijd gehad om te komen op het nivo waar het nu is. Voor Nascar is dat precies hetzelfde, die gasten zijn na 50 jaar in de States op een nivo gekomen dat ze een serieuze bedreiging vormen voor de grote 4: NFL, NBA, Basketbal en Honkbal. Als ze er al niet tussen staan heet dat.

Tevens is NASCAR een door de FIA ondersteund kampioenschap, dus de tegenwoordige F1 fabrikanten lopen niet tegen het probleem aan dat ze terecht komen in een piraten-serie.

Zie eigenlijk niet in waarom Toyota, DaimlerChrysler en wellicht Honda in de States wel meewerken aan een buizenchassis-competitie en dit voor Europa ondenkbaar zou zijn. Het argument: Er is geen behoefte aan gaat niet op. Behoefte kun je kweken, kwestie van een aantal marketing-strategen inhuren. Welke Verstappen-fan had vorig jaar behoefte aan A1GP? Een jaar later is dat het je van het voor die fundamentalisten

In de UK is (was?) ASCAR toch een succes qua publiek op de tribune. Je zult met dat soort projecten een lange adem moeten hebben..........en dat is iets waar de France-clan wel toe in staat is.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote