View Single Post
  #102  
Old 03-12-2005, 10:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Ik heb met sylvester nooit problemen gehad. Ook niet met douanekosten. Op zijn verpakking stond duidelijk vermeld waarover het ging. Misschien moet je in bepaalde landen mel importkosten en zo betalen, maar daar heb ik geen weet van. België is in dat opzicht easy denk ik. Alle dozen die vanuit de VS, de VK, Hong Kong en Spanje kwamen, raakten vlot tot hier.
Dan heb je geluk gehad. De douane heeft idd niet de tijd noch mensen om alles te controleren, maar af en toe halen ze er een pakje uit en dan ben je eraan voor de moeite. Het gaat er niet om dat ze zich afvragen wat erin zit, maar om het feit dat je als Belg iets invoert van buiten de EG, en dus moet er invoertaks op betaald worden. Daarbij komen dan nog eens de behandelingskosten van de douane zelf. Ik weet waarover ik spreek : ik heb zelf al bijna 300 items via Ebay gekocht en/of verkocht, en ik heb zo'n 5 keer prijs gehad. De Toleman waar ik nu aan bezig ben kostte iets meer dan 100 euro in Japan, maar ik kreeg een bericht dat ik het mocht gaan uitleggen in Brussel X en dat er kosten bijkwamen. Welnu, naast de rit naar Brussel heeft mij dat grapje meer dan 80 euro aan taksen en andere kosten gekost! Reden te meer om mijn Toleman zo in de puntjes af te werken

Samengevat : denk niet dat je "onkwetsbaar" bent omdat je het nog niet voorgehad hebt. Je hebt gewoon geluk gehad. Maar binnen de EG is er geen enkel gevaar. Alleen Japan en de USA en dergelijke, daarmee kan je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote