View Single Post
Old 05-12-2005, 09:53
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Heren,

Ik ben blij om te zien dat er zoveel interesse is... maar we gaan het (voorlopig) toch iets of wat moeten inperken... We hebben nu zeven potentiële deelnemers en ik zou het daarbij toch willen houden. Rekening houdend dat wij toch ook al met een man of acht zijn gaat het al redelijk druk zijn in mijn garage.

Laat jullie aub niet afschrikken door de duur van de race. Je gaat met ander materiaal rijden dan dat waar je in Essen mee gereden hebt, zowel qua wagens als qua controllers dus van kramp gaat er weinig sprake zijn... trust me. Je gaat volgens mij iedere keer kontent zijn als je "het stuur" weer kan overnemen! De race duurt in zijn geheel wel lang... maar daarvan rij je niet elke minuut natuurlijk... Je teamgenoot rijdt al manches, en er zijn manches waarin je helemaal niet rijdt natuurlijk (als we met 7 teams zijn en er zijn 4 banen, zijn er altijd 3 by), maar alles zal wel duidelijk worden de 16de!

Ik stel voor... als jullie met 7 man zijn... dat je toch drie teams neemt... 2 van 2 en 1 van 3... dat lijkt me een mooie verdeling! Ik stel dan wel 3 chassis ter beschikking. Met hoe meer teams we zijn (met hetzelfde aantal mensen)... hoe meer er in plaatsen kan verschoven worden, hoe meer plaatsen je hebt om voor te vechten en hoe groter het racegevoel is... geloof me vrij! Er kunnen dan ook drie mensen een leuke auto maken (hetgeen ook altijd aangenaam is natuurlijk).

Klein voorbeeldje van een race met 8 teams:

De eerste vier gekwalificeerde teams (met Piloot A) vertrekken samen vanop de grid voor een stint van 12 minuten. Er is drie minuten tijd om alle wagens terug in het park fermé te zetten en de volgende 4 op de tweede startrij te zetten, de racegegevens op te slaan en nieuwe gegs in het systeem in te geven). De tweede stint begint voor 12 min met de A piloten van team 5,6,7 en 8. Terug drie min om alles in goede banen te leiden, en dan vertrekken piloten B van de eerste vier teams... en zo verder natuurlijk... Met 7 of 6 teams komt het op hetzelfde neer... behalve dat er soms teams blijven rijden.

De datum voor dit evenementje is 11(12) of 18(19) februari. Verder deze week wordt de datum 100% vastegelegd. Ik zou alles graag zien doorgaan op een zaterdag, zodanig dat we na de race nog wat kunnen napraten (en wat pintelieren) zonder dat we de dag erna allemaal moeten werken. Voor andere mensen is het wel moeilijk om op zaterdag te kunnen rijden natuurlijk). Er zijn bij ons twee "zaterdagwerkers", maar vanavond verdelen we ons in teams en bespreken we de datum (eventueel kunnen die mannen eens een zaterdag verlof nemen natuurlijk).

Ik hoop dat er weer het één en het ander duidelijker is geworden! De mist trekt langzaam op!

groeten!

Gunther