De motor werd definitief op zijn plaats gemonteerd, zodat ik de steunen die de motor verbinden met de bodemplaat kon bevestigen. De linkse steun is net zoals zijn 1/1 voorbeeld bekleed met hittewerende folie, en ook de ophangingsarm die het dichtst bij de hete uitlaat zit werd net zoals in werkelijkheid met hittewerende folie bekleed. Verder werd er tussen de motor en de uitlaat een 2e hitteschild opgetrokken dat op dezelfde manier verwezenlijkt werd als het andere, eerder getoonde schild. Aan de rechterzijde lopen de kabels via het rode kabelkanaal langs de steun naar beneden, waar ze verdwijnen in de "black box" die ik nog aan het bouwen ben :
Die box, die overigens metaalkleurig is, werd samen met 2 koelingsbuizen gespoten met TS-30, en moeten dus nog hun detailschildering ondergaan :
De resterende witmetalen onderdelen die deel uitmaken van de voorste ophanging werden opgeschuurd en gepolierd, klaar om in primer gespoten te worden :
Tenslotte werden de ophangingsarmen die in vergelijking met de echte, een te grote diameter hebben, vervangen door staaldraad met aangepaste diameter. Hiervoor zijn eigenlijk 2 redenen : ten eerste om de diameter te verkleinen (wat een stuk gemakkelijker is dan het afschuren van de bestaande witmetalen armen) en ten tweede is staaldraad ook een pak steviger dan witmetaal zodat het doorbuigen ervan bij een verkeerde handeling (vastpakken door "onbevoegden" bv) tot een minimum herleid wordt. Op de foto werden de vervangen delen aangeduid met de rode pijlen :
Tot de volgende update!
PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden :