View Single Post
  #1  
Old 06-02-2002, 23:27
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
F2002 nader bekeken

Blijkbaar heeft Ferrari het ideale compromis gevonden tussen de eigen uitlaten boven op het boddywork en de schoorstenen van McLaren. Uitlaat en koeling onder één aerodynamisch gevormd dak.



De voorwielophanging van Ferrari en McLaren zijn aerodynamisch gevormd. Dit zorgt voor minder overbodige weerstand en meer druk op de voorwielen.
Op het principe van McLaren is reeds de nodige kritiek gekomen. Ferrari lost het eenvoudiger op door de wishbone en de stuurstang zo dicht bij elkaar te plaatsen dat ze een vleugel vormen, maar toch nog twee afzonderlijke componenten zijn.



Ferrari kiest duidelijk voor weinig afscherming van de achtertrein, daar waar McLaren veel aerodynamische truukjes blijkt toe te passen. Heeft dit bij Ferrari te maken met de nieuwe motor-versnellingsbak combinatie?



Zowel de sidepods als de airbox bij de Ferrari gaan stijl achteruit. Minder materiaal en een betere aerodynamica? De McLaren houdt het eerder traditioneel wat betreft de sidepods en heeft een toch wat onconventionele airbox. Door de lange vorm van deze laatste is de engine-cover minder stijl dan deze van de Ferrari.



Het verschil in V-hoek tussen de Ferrari V10 en het gedurfde ontwerp van Renault (111°!)

__________________
Reply With Quote