Quote:
Originally Posted by fish88
Wow nooit verwacht van Giedo. Heel goed gedaan van hem.
|
Zonder twijfel een pracht prestatie die hopelijk een boost gaat geven voor onderhandelingen met sponsors...
Maar als je de tijden van deze 2daagse testen even nuchter analyseert is het overduidelijk dat sommige team de banden warmers hebben boven gehaald en andere teams dan weer niet. (tot nu toe was het steeds verboden in de WS, ik denk dat het toegelaten is vanaf 2006).
Of het nu al mocht tijdens de testen weet ik niet, hoe dan ook iedereen heeft ze niet gebruikt en zo geven de tijden een verkeerd beeld.
Op enkele foto's zie je dat o.a.
Epsilon dus wel banden warmers gebruikt daarentegen gebruikte ze bij o.a.
Interwetten geen banden warmers. De mannen uit Keerbergen hebben ze ook niet gebruikt...
En het maakt een groot verschil in prestaties als er een gure wind is en de temperatuur onder de 10° blijft...
Dit zijn uiteraard mooie trukken om je aan de top van de tabbelen te zetten tijdens pré season testen, daardoor makelijk aan sponsor centen te geraken. Tot dan de eerste racen er aan komen en keer op keer die toppers van in de winter testing niet in de top 5 te zien zijn...
Vroeger is het veel gebeurd in de F3000...
Het was dan ook nu de moment om een stunt neer te zetten voor de mindere goden, want tot half februari mag er niet getest worden in de World Series.
Exate data zijn er nog niet, maar er zijn nog drie 2-daagse collectieve test sessies geplant in de maanden februari, maart en april.
Ik las nog net op de site van Jaappie het volgende in de revieuw over z'n testen bij Comtec:
Quote:
Een prima resultaat voor Van Lagen die we volgend jaar wellicht weer terugzien in de snelste raceserie na de Formule 1!
|
De WS dus...