View Single Post
Old 12-12-2005, 22:53
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Denk je nu echt, Marc, dat ze die donderdag-race zomaar met de natte vinger hebben beslist? Denk je nu echt dat ze daar niet een ietsie-pietsie over hebben nagedacht? Denk je nu echt dat ze het soort reacties, zoals hier te lezen, niet ingecalculeerd hebben? Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is? Of moeten ze nu echt alles overboord gooien en zich alleen laten sturen door de wensen van de baanposten? Jullie zijn inderdaad een conditio sine qua non geworden, en dat laten jullie graag blijken.

Vandaag is het 12 december 2005, die donderdag-race is op 29 juni 2006. Denk je niet dat ze daar in Zolder nogal redelijk veel promotie gaan voeren voor hun donderdag-koers? Bij bedrijven via de netwerken van -ik zeg maar- VOKA, om het netwerk van Paul Kumpen bvb. niet te noemen. Naar de jongeren via -ik zeg maar- JIM TV, dat deel uitmaakt van Vmma TV, waarmee Zolder al jaren een overeenkomst heeft lopen? Nog een paar dagen brainstormen en er ligt een resem voorstellen op tafel om die donderdag-race te promoten. Ze zijn zelfs welkom bij Pitstop.TV ...

Ik schrik van het conservatisme dat hier heerst. Nee, het is geen realisme, het is conservatisme. Huiveren voor vernieuwing. Bang voor risico's. Wie geen risico's neemt, raakt nergens meer. Ik heb enorm veel respect voor ondernemende mensen, die vandaag de dag nog iets durven proberen, die bereid zijn ervoor te gaan en die misschien wel een keer op hun bek zullen gaan. Het zij dan zo. Maar dan hebben ze het toch geprobeerd. Hoed af voor bvb. Eric Qvick die het risico heeft genomen om een Mini om te bouwen, om een Ultima in te zetten ... Qvick had voor een makkelijke oplossing kunnen kiezen en weer een BMW van stal kunnen halen. Nee, Qvick heeft iets ondernomen, hij heeft een risico genomen.

Ik weet niet, Marc, of je het Vlaamse fenomeen "Waregem Koerse" kent. De beroemde steeple-chase van Vlaanderen op een ... dinsdag. Ze zijn er allemaal. Met dunne en vooral dikke portefeuilles. De madammen pronken er met grote hoeden, terwijl manlief op de paarden zit te wedden. Op een dinsdag. Sommige bedrijven geven vrijaf voor die dinsdag.

Maar ook Waregem Koerse is ooit eens moeten beginnen. Wellicht ook met vallen en opstaan. Nu is het een traditie. Op een doordeweekse dinsdag eind augustus/begin september.

Last edited by Peter Baert; 12-12-2005 at 23:03.
Reply With Quote