Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Denk je nu echt, Marc, dat ze die donderdag-race zomaar met de natte vinger hebben beslist? Denk je nu echt dat ze daar niet een ietsie-pietsie over hebben nagedacht? Denk je nu echt dat ze het soort reacties, zoals hier te lezen, niet ingecalculeerd hebben? Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is? Of moeten ze nu echt alles overboord gooien en zich alleen laten sturen door de wensen van de baanposten? Jullie zijn inderdaad een conditio sine qua non geworden, en dat laten jullie graag blijken.
Vandaag is het 12 december 2005, die donderdag-race is op 29 juni 2006. Denk je niet dat ze daar in Zolder nogal redelijk veel promotie gaan voeren voor hun donderdag-koers? Bij bedrijven via de netwerken van -ik zeg maar- VOKA, om het netwerk van Paul Kumpen bvb. niet te noemen. Naar de jongeren via -ik zeg maar- JIM TV, dat deel uitmaakt van Vmma TV, waarmee Zolder al jaren een overeenkomst heeft lopen? Nog een paar dagen brainstormen en er ligt een resem voorstellen op tafel om die donderdag-race te promoten. Ze zijn zelfs welkom bij Pitstop.TV ...
Ik schrik van het conservatisme dat hier heerst. Nee, het is geen realisme, het is conservatisme. Huiveren voor vernieuwing. Bang voor risico's. Wie geen risico's neemt, raakt nergens meer. Ik heb enorm veel respect voor ondernemende mensen, die vandaag de dag nog iets durven proberen, die bereid zijn ervoor te gaan en die misschien wel een keer op hun bek zullen gaan. Het zij dan zo. Maar dan hebben ze het toch geprobeerd. Hoed af voor bvb. Eric Qvick die het risico heeft genomen om een Mini om te bouwen, om een Ultima in te zetten ... Qvick had voor een makkelijke oplossing kunnen kiezen en weer een BMW van stal kunnen halen. Nee, Qvick heeft iets ondernomen, hij heeft een risico genomen.
Ik weet niet, Marc, of je het Vlaamse fenomeen "Waregem Koerse" kent. De beroemde steeple-chase van Vlaanderen op een ... dinsdag. Ze zijn er allemaal. Met dunne en vooral dikke portefeuilles. De madammen pronken er met grote hoeden, terwijl manlief op de paarden zit te wedden. Op een dinsdag. Sommige bedrijven geven vrijaf voor die dinsdag.
Maar ook Waregem Koerse is ooit eens moeten beginnen. Wellicht ook met vallen en opstaan. Nu is het een traditie. Op een doordeweekse dinsdag eind augustus/begin september.

|
Conservatisme is het helemaal niet...
De vergelijking Waregem Koerse - Circuit Zolder gaat helemaal niet op...
Circuit Zolder probeert zich te profileren voor een breed publiek.
Quote:
Circuit zolder website
Circuit Zolder wil de Europese top van auto-, motor-, fiets- en X-sport evenementen en opleidingen op innoverende manier brengen naar een breed publiek en zo meehelpen aan de economische, sportieve en toeristische ontwikkeling van de regio, en dit op een onafhankelijke en integere manier.
|
Circuit Zolder steunt al jaren op heel gewone mensen - allemaal mensen die een 'gewone job' hebben net als zoveel andere duizende vlamingen. Mensen die niet zomaar eventjes een dagje gaan opofferen om MAAR naar de Belcar te gaan kijken
Waregem Koerse is een society event voor de happy few rich people dat helemaal niet steunt op gewone mensen. Waregem Koerse is een elitaire samenkomst van allemaal wannabee bv's...die natuurlijk niets te doen hebben en die natuurlijk niet liever doen dan naar een feestje te komen om hun 'zielig fake' groepsgevoel nog maar eens te versterken.
Bovendien Een autorace is nog iets anders als een paardenkoerske.. Marshals staan vrijwillig in voor de veiligheid van de piloten.. Marshals zijn essentieel opdat het evenement kan doorgaan.
Bij waregem Koerse zal het aantal vrijwilligers maar zeer beperkt zijn...
Naar het commercieele aspect dan maar. Je kan en moet de race natuurlijk promoten maar laten we wel wezen het is maar een BELCAR wedstrijd - oké, in Limburg en in de kempen zal de respons vrij groot maar wat met de rest van Vlaanderen...
Op donderdag racen - De races voor het FIA GT kampioenschap indachtig op Vrijdag, het is toch ook geen smash hit é?
Om nog even terug te komen op mijn eerdere post over kinderen en het circuit...Is dan conservatisme... Volgens mij is het eerder wishfull thinking dat een leerkracht 25 uitgelaten kinderen (want begin zomervakantie) even al die kinderen onder controle kan houden...
En een ongeluk is snel gebeurt zeker in de Paddock (Ik herinner mij enkele maanden geleden de discussie over iemand die door een quad was aangereden).
Bovendien zijn de trappen van de esplanade nu ook niet de meest veilige voor kinderen zelfs volwassenen moeten af en toe goed uitkijken ...
Bovendien zijn kinderen nog altijd voor een groot stuk onverspelbaar - zeker jongens als ze autotjes zien rijden...