Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Er is dus het probleem van de baanposten. Blijkbaar gaat er op die donderdag geen BK te vinden zijn. Stel nu nog dat het zo dreigt te zijn. We hebben nog een dikke 6 maanden. Hoe gaan we het oplossen? Wat is er nodig om daar wel baanposten te hebben? Wat kunnen we doen? Wat zijn jullie voorstellen?
|
Laat ik voorop stellen dat ik mijn mening altijd iets scherper formuleer dan dat hij in real life is

Tja, anders komt de boodschap ook niet aan
We lezen alletwee de autosport en in de afgelopen twee jaar hebben we steeds vaker moeten lezen dat (club)meetings in de UK niet meer doorgaan omdat die oranje honden niet meer komen opdagen. Het is dus geen specifiek "Zolder-probleem"
Veel mensen kunnen simpelweg geen verlof krijgen voor het circuit. Denk aan productiemedewerkers, bouwvakkers, monteurs en mensen die in shiften draaien. Vaak hebben die een vaste periode van 15 of 20 dagen verlof per jaar. De resterende 5 of 10 dagen hebben die mensen hard nodig voor andere bezigheden. Denk aan notarisbezoek, begrafenissen, huwelijk, iets met de kinderen of de echtgenote. Hoe graag ze het ook zouden willen, een dagje circuit zit er simpelweg niet in.
Blijft er nog een groep over die wel zou kunnen maar zegt: mwoah gezien het verleden........nu even niet. Die zijn dus wel te motiveren maar daaar zul je wel moeite voor moeten doen (lees goed: dat hoeft niet persé geld te kosten

) Voor diegene die het aangaat, u kunt mij mailen
Er zal altijd een groep die-hards komen opdagen. Net genoeg voor de minimale presentie maar dat wil niet zeggen dat het een lekker dagje gaat worden. 2/3 man per post is wellicht voldoende voor de regeltjes maar voor een goede werking niet voldoende.
Je zult toch minimaal 5/6 man per post moeten hebben. Tijdens normale weekends heb je op de zondag minstens 8 personen tot je beschikking
Let wel, als die Belcar-donderdag de kip met de gouden eieren blijkt te zijn dan geef ik graag mijn ongelijk toe. Maar als ik alle opmerkingen (ook via mail binnen gekomen) hoor dan ben ik bang dat een aantal aspecten niet in overweging is genomen.
Het gaat nu puur over baanposten maar dat is niet het probleem alleen. Denk ook eens aan al die monteurs en coureurs die door de week moeten werken voor hun centen. Dat er op een vrije donderdag-training een complete Belcar-armada aan het rondtuffen is wil niet zeggen dat ze op wedstrijdnivo aanwezig zijn
Nogmaals, het idee: Win de jeugd voor je en creëer en nieuw publiek is super. Maar ik ben zo eigenwijs om te denken dat het huidige idee qua uitvoering iets te kort door de bocht is.
[John de Mol Talpa modus]
Selecteer een 4, 8 of 12 goed uitziende jongens en meiden en maak daar een "Racing big brother is watching you" van. Op 28-06-06 is de finale wie er op 29-06-06 van start mag gaan met die Belcarwagen, uiteraard via een sms-actie. Bussen vol met gillende meiden en stoere jongens die richting Zolder komen.
[/ end John de Mol Talpa modus]
Wat een format voor TV zeg...........kan ik dit ergens laten vastleggen?