Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Heeft geen enkele zin
Het enige wat je kan doen met een groep mensen als Depaddock is een goede enquete samenstellen, deze door de ganse groep laten uitvoeren bij bv 5000 mensen (ook niet autosportliefhebbers) en deze dan gaan afgeven aan de nodige instanties.
Vraag 1 zou bv kunnen zijn:
1) Kent U het Mediagroup Van Dyck Belcarkampioenschap?
2) Bent U ooit op Circuit Zolder geweest?
Op beide vragen neem: einde enquete en infoboekje afgeven van 2006
Op één van de 2 vragen ja en je kan verder gaan. Ik zou zo 50 vragen kunnen verzinnen waar ik eigenlijk wel eens antwoorden op zou willen zien. Als elk lid van Depaddock van 10 mensen een enquete afneemt heb je al een leuke groep.
Doelgroep: tussen 16 en 55 jaar
Wie? Iedereen binnen de doelgroep.
Wie heeft er nog vrije tijd om de enquete op te stellen?
Zoiets kan je binnen de 14 dagen realiseren.
|
Dries, die enquête heeft geen zin meer. Niet dat het niet zinvol zou zijn. Gewoon omdat Zolder dat marktonderzoek afgelopen seizoen al heeft laten uitvoeren. Bij het begin van het seizoen en in de loop van het seizoen.
En daaruit is gebleken dat de naam "Belcar" bij het publiek, dat aanwezig was op de evenementen, veel hoger scoort dan DTM of FIA GT. BTCS is zo goed als volslagen onbekend.
Ondermeer op basis van dat resultaat is Zolder beginnen brainstormen over het nog beter exploiteren van de merknaam "Belcar". Belcar is echt een sterk merk geworden.
Zolder weet nu heel goed wie naar de races komt kijken. En uiteraard ook wie niet. Ik neem aan dat Zolder het bevragingsgebied nog gaat uitbreiden. Wie een project wil bouwen op een marktonderzoek, moet dat onderzoek op een professionele manier laten gebeuren. Anders kunnen er jammerlijk verkeerde conclusies worden getrokken die leiden tot mislukkingen.