Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Dries, die enquête heeft geen zin meer. Niet dat het niet zinvol zou zijn. Gewoon omdat Zolder dat marktonderzoek afgelopen seizoen al heeft laten uitvoeren. Bij het begin van het seizoen en in de loop van het seizoen.
En daaruit is gebleken dat de naam "Belcar" bij het publiek, dat aanwezig was op de evenementen, veel hoger scoort dan DTM of FIA GT. BTCS is zo goed als volslagen onbekend.
Ondermeer op basis van dat resultaat is Zolder beginnen brainstormen over het nog beter exploiteren van de merknaam "Belcar". Belcar is echt een sterk merk geworden.
Zolder weet nu heel goed wie naar de races komt kijken. En uiteraard ook wie niet. Ik neem aan dat Zolder het bevragingsgebied nog gaat uitbreiden. Wie een project wil bouwen op een marktonderzoek, moet dat onderzoek op een professionele manier laten gebeuren. Anders kunnen er jammerlijk verkeerde conclusies worden getrokken die leiden tot mislukkingen.
|
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Dit wil ik nu net aantonen Peter. Een enquete uitvoeren bij mensen aanwezig op een event, is deze dan representatief?. Natuurlijk scoort Belcar het hoogst bij de fans tov. TC, sprinters of andere zaken. Belcar hoger scoren dan DTM  Ze zullen het graag horen bij Dunlop.
Ik zou me wel eens op de markt in Aalst willen zetten en aan 100 voorbijgangers de vraag stellen:
1) Goede morgen mijnheer, zegt de naam Belcar U iets?
2) Weet U waar Circuit Zolder ligt en bent U er ooit al eens geweest?
Ik denk dat op vraag 1 vele mensen gaan antwoorden dat Belcar een grote garage is in Antwerpen
Inderdaad Peter, aan wie, waar en op welk tijdstip je de vragen stelt is zeer belangrijk.
|
Over een eventuele bevraging over hoe het Vlaanderen tegenover Autosport staat -heb ik even wat bedenkingen.
-Vooreerst een bevraging zou een goed idee zijn...en is de investering waard.
-Ten tweede zoals Peter Baert al aangaf - laten we het door professionals doen en dus GEEN marketingbureau...want die mannen kramen echt wel vaak bullshit en leugens uit...Voor het geld springen die mannen en bevragen die mensen op zo'n wijze dat ze op het resultaat uitkomen van wat de opdrachtgever wil.
-Een universiteit zou beter zijn maar ik denk niet dat het FWO geld in zo'n survey wil steken....
-Mensen bevragen op zo'n evenmenten heeft wel een ander doel dan een onderzoek over autosport in Vlaanderen Belgie...dus er is wel zeker nood aan zo'n survey...
-Internet of telefoonsurveys (is het goedkoopst) maar het zal ook het meest vertekenend zijn
-Aan mensen vragen op CZ en deze mensen moeten de survey doorgeven aan elks 10 mensen is ook niet de wijze...want er treed voor een stuk zelfselectie op van de subjecten die je wil bevragen...en ook mensen die naar autosport gaan en die een survey over autosport in hun handen krijgen zullen logischerwijs deze survey doorspelen aan mensen die ook in autosport geintresseerd zijn...
Een survey Ja maar laat hem dan grondig gebeuren!