View Single Post
  #19  
Old 16-12-2005, 14:14
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Helaas heb ik door mijn leeftijd de gouden jaren van de rallysport moeten missen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als een televisie en videorecorder/DVD-speler.

Ondanks (of misschien wel net dankzij) het feit dat ik zelf de "oudjes" nooit aan't werk gezien heb boeien ze me wel meer dan de huidige WRC's.

Beelden van een Escort, Stratos, 131 Abarth,... (schrap wat niet past of vul persoonlijk suggestie aan ) die dwars door een bocht "gegooid" worden staan me veel meer aan dan al die moderne koekblikken die dankzij allerlei diff's superstrak de bocht doorgaan.

Wel geloof ik niet dat de fameuze quattro hiervoor verantwoordelijk is. De Audi stond aan de bron van wat voor mij (en ongetwijfend nog voor vele andere auto(sport)liefhebbers) nu nog de gouden periode in de rallysport was, namelijk de groep B's.

Het is m.i. pas fout beginnen gaan in '87. Voor alle duidelijkheid, ingrijpen voor de veiligheid was zeker nodig, maar men had beter met andere oplossingen gekomen.

Tot slot, de wagens zijn voor mij ook te gelijk. Men rijdt allemaal met een 2.0 turbo, 4WD,... Vroeger (bv. in groep B) reed team 1 met 5 cilinders turbo en de motor vooraan tegen team 2 met een middenmotor met enkel een turbo tegen team 3 met een middenmotor met (pas sinds kort te vinden op een productiemodel!) turbo en compressor! Toen was er tenminste innovatie!

Ook moet men teruggaan naar klassieke versnellingbakken (en niet alleen in de rallysport). De juiste balans vinden terwijl je met 2 voeten 3 pedalen bedient is toch voor een deel waar het om draait in de autosport.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote