Tijd voor een nieuw projectje. De Mercedes 450 SLC 5.0 van ESCI. Geen supergedetailleerde kit (ook weinig stukjes en weinig verfinfo) maar wel een auto die je als historic-liefhebber moet staan hebben...
Dit is de doos en de inhoud:
Waarom deze? Wel, gisteren toen ik richting minivoetbal ging, kwam ik deze kanjer tegen. Ik dacht direct aan de mijne (gevolg: zwaar verlies

). Toen ik tussen twee wedstrijden thuis was, heb ik hem direct ter harte genomen...
Bovendien ben ik ook druk bezig aan de Peugeot 206 WRC (restauratie). En ik heb zo ongeveer het vermoeden dat beide auto's ongeveer dezelfde grijstint hebben, ook al ben ik dat niet helemaal zeker. Volgens het boekje zou ik X-11 van Tamiya nodig hebben. Is dat hetzelfde als de spuitbus TS-17 ??
Ik denk dat ik kies voor dat grijs, ook al ben ik er nog niet helemaal uit.
Vannacht (jah) heb ik de peugeot een laagje TS-17 gegeven (was al geprimed) en de Mercedes kreeg zijn eerste primerlaag. Natuurlijk had ik em eerst wat opgeschuurd (veel gietranden).
Ook probeer ik eens wat nieuws. Er zit een deftige motor in en de mogelijkheid zit erbij om de motorkap te openen. Wat ik dan ook gedaan heb.
Hierbij al enkele foto's van het model, vlak na het opschuren.
Merk hier het spleetje op bij de motorkap waardoor de beslissing om te snijden vlug gemaakt was...