View Single Post
Old 23-12-2005, 14:55
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

wel, smiley, ik ben het niet met u eens

de baja buggy is oncontroleerbaar in de jumps (trouwens, dit soort buggy's wordt irl enkel op ovale baantjes gebruikt, niet op een circuit als in de demo)

tijdens de DTM-race wordt ik voortdurend bestraft omdat ik race "the DTM way", dwz: vol aanvallen, bumper aan bumper, curb-hopping etc...

enkel de V8-supercars vond ik nog redelijk, hoewel de motoren eerder als een mixer klonken dan als stoere V8's.

de graphics zijn weer overbelicht, en de skins van de wagens passen niet helemaal op de modellen (het zijn slechts enkele details die niet passen, maar een professioneel bedrijf moet beter kunnen doen dan amateurs, en dat is hier niet het geval)

Hockenheim klopt niet. in tijden van GPS en bedrijven die nieuwe technologieën aankondigen om banen nóg accurater weer te geven, is de kwaliteit van de banen in de Race Driver reeksen altijd erbarmelijk geweest, en ook hier weer bakken ze er niets van

het rijgedrag is ook opmerkelijk. in de eerste demo had ik al niet het gevoel de wagen te controleren. in deze demo is het wat minder, maar nog steeds. bochten die ik in pakweg GTR nooit ofte nimmer meer zou halen, lukken hier nog, zonder al te veel moeite. als ik de replay bekijk valt het me dan ook op dat de wagen constant kunstmatig lichtjes bijgestuurd wordt, wat een heel artificieel beeld geeft.

en dan de waarschuwingen, begeleid door zo'n arcadehal-ding. qua inleving is het 0.

het begon nochtans goed: in de opties stond "race length: max" en "cockpit mirrors". maar dan is die maximale race lengte 3 rondes, en zit je in de cockpit zo ver naar voor dat de spiegels niet eens in beeld komen. als er al een cockpit is.

kijk, dat je een arcade-game maakt, heb ik geen probleem mee. dat je graphics niet top-of-the-bill en nieuwe standaarden zetten, heb ik geen problemen mee.
maar probeer het dan niet te verkopen als "the real racing simulator" en er screenshots bij te zetten die iedereen doen dromen van de duurste pc-hardware...

Last edited by marcel; 23-12-2005 at 15:01.
Reply With Quote