Na twee BMW 635's, een Ford Sierra, een Audi Quattro en de 190 ben ik nog eens bezig aan een slot Group A... Eén van mijn favoriete zelfs...
Omdat de bouwdoos uiteraard niet bestaat, ben ik op zoek gegaan naar (relatief moeilijk vindbare) Fujimi E30 M3's, de bij mijn weten enige plastic BMW E30 M3. Na een tijdje zoeken had ik er een paar in mijn bezit... niet goedkoop wel... omdat blijkt dat ze erg gegeerd zijn... Het jammere aan deze kit is dat de verhoudingen niet 100% kloppen met de realiteit... als je de body ziet, lijkt hij te plat en te breed... Hier en daar zitten er ook nog fouten in... zo is de A-stijl (de plaats tussen de raamrubbers althans toch) links smaller dan rechts.
Ik ben vertrokken van deze kit:
... en heb de decals van deze Renaissance rallyversie bij gekocht omdat die het dichtst aanleunt bij hetgeen ik wil bouwen, de kleuren staan wel iets anders op de body, maar das't minste...:
Net in de twee hoofdkleuren gespoten:
De hoofdsponsor staat er al klaar en duidelijk op. Wat ik hier niet gemakkelijk vond, was de decals aanpassen aan de wielkas. Bij de Renaissance versie zijn de wielkassen een blijkbaar een pak kleiner, waardoor ik nu een pak decal over had in de wielkas die ik moest wegsnijden. Renaissance decals zijn blijkbaar wel héél kwalitatief...
De neus... zoals gezegd is het model niet echt mooi nagemaakt... bekijk de supervierkante "nieren" en de te platte motorkap.
De kont:
Overview:
Nu staan er al een paar Castrol decals bij... maar de rest is besteld...
Hij zal in de verste verte niet afgewerkt zijn tegen donderdag... de eerste officiele group A race hier... maar de Bastos rijdt zeker eens een endurance mee... voor donderdag heb ik al keuze hé...
G.