In aanbouw : Nissan Calsonic Impul Z JGTC - FIA-GT 1/24 SlotCar
Hier zijn we dan met exemplaar nummer 2 voor de grote race: de Nissan 350Z in de Calsonic uitvoering, omgedoopt tot Calsonic Impul Z.
Na een beetje te hebben gepast, gewikt en gewogen, moet ik echter tot min of meer dezelfde conclusie komen als confrater Huudo: "waar ben ik nu weer mee begonnen?" ...
Enfin: in het kort samengevat:
1. De Tamiyakit heeft een DieCast onderstel meegekregen. Ik had het er al niet op, nu al helemaal niet meer. Zo een onderstel is waarschijnlijk niet slecht als je de kit bouwt zoals hij verondersteld wordt gebouwd te worden. Met hetgeen wij hier willen doen is het andere koek. In plaats van de diffuser als een apart onderdeel mee te leveren, hebben die viezeriken hem natuurlijk aan het chassis gegoten. Dat wordt dus scratchbuilden.
2. Hetzelfde voor de voorste lip. Die bodemplaat steekt in werkelijkheid ongeveer een centimeter of 8 voor de body van de wagen uit. Net als aan de zijkanten waar de bodemplaat op enkele plaatsen nog zichtbaar is. Dat zullen we dus ook moeten voorzien op één of andere manier.
3. De lexanbody zal wel groot genoeg zijn. Ik denk niet dat Huudo zich daar zorgen over moet maken. Ik had eigenlijk de indruk dat de lexanbody te lang is, en te smal. Die zal dus moeten aangepast worden.
Ik vraag me dus af of de standaard cockpit van de kit niet een betere oplossing is. Op voorwaarde dat die natuurlijk past wanneer het chassis er wordt onder geplakt.
Voor wat betreft de inkijk naar de motor toe: daar hebben wij geen last van. De motor is netjes weg gestopt onder een zwarte plaat waar op het standaardmodel de achterruit zit.
Al met al: het wordt nog een boel meet- en paswerk vrees ik. Enige vraag die mij rest: kunnen we het riskeren om de body al te spuiten, de decals aan te brengen en alles te vernissen zonder ooit iets op het chassis te kunnen passen?