Op 23 januari moeten het inschrijvingsgeld ter waarde van 13.500 euro voor 25 wagens binnen zijn bij Renault-Nissan Duitsland. Zo niet, dan gaat de cup niet door. Wellicht her en der dan enkele losse wedstrijden.
Op papier is er dan wel de interesse van 15 teams c.q. 30 wagens maar dat wil nog lang niet zeggen dat ze ook allemaal gaan betalen. Want het inschrijvingsgeld is bijzonder hoog te noemen en de mogelijke return vrij laag.
Ze maken een vergelijking met de inschrijvingsgelden van 2004/2005 in enkele andere FRenault 2.0 kampioenschappen.
-FR Eurocup 12.000 Euro
-FR Frankrijk 1.500 Euro, dikke pot met prijzengeld.
-FR Duitsland 4.500 Euro
-FR Nederland
"gratis"
-FR Italie 16.000 euro maar daar zit nog wat bij. Wat? Geen idee........de Italiaanse klasse zit altijd vol qua deelnemers.
Het inschrijvingsgeld zou dus weleens de nodige pijntjes kunnen opleveren voor de teams. Duurder dan de Eurocup en minder uitstraling naar het publiek. De kans dat het kampioenschap daadwerkelijk doorgaat lijkt m.i. niet al te groot