"Hoe?" hoor ik je al zeggen. "Ging jij geen moto bouwen als volgende model?"
Inderdaad, en daar ben ik ook aan begonnen. Maar omdat het chroom me niet aanstaat heb ik alle verchroomde onderdelen in javelwater gedropt om het chroom te laten oplossen. Met matig succes voorlopig, want alleen de "matte" zijde van de onderdelen zijn al van hun chroom ontdaan. De blinkende zijde blijkt heel wat resistenter. Ik bekijk het nog enkele dagen en als er dan niets meer verandert schakel ik over op een aggressievere methode.
Maar ondertussen blijf ik niet werkloos toezien natuurlijk. Zeker niet in volle kerstvakantie. Dus zetten we het javelwater opzij en starten we een andere kit.
Om niet té veel tijd te verliezen zodat het motor-project uit het oog verloren zou gaan koos ik deze keer voor een Tamiya model uit de "finished body" range. De complete body is reeds gespoten én gedecalled. Bij dit model echter is er iets mis gelopen bij het vernissen, want de vernis vertoont ontelbare minuscule barstjes. En het is geen alleenstaand geval : ik heb 3 verschillende winkels en 7 verschillende kits afgedweild in de hoop ergens een perfect exemplaar te bemachtigen, maar stuk voor stuk vertonen ze hetzelfde euvel. Erg vreemd, vooral omdat de andere 2 "finished body" kits, de DTM Mercedes en Astra in perfecte conditie zijn.
Nu goed, op de foto's zal je het niet zien en zelfs in werkelijkheid moet je al met je neus op het model gaan kijken om de barstjes te ontwaren, dus een ramp is het niet. Maar een wedstrijdmodel zal deze Porsche dus nooit worden. Gewoon een "vitrinekast-model" dan maar. Meteen heb ik er dan ook bij beslist dat ik mezelf eens ga testen of ik nog in staat ben om "straith from the box" te bouwen. Ik ga dus geen aftermarket sets aan deze kit verknoeien. Wat niet betekent dat ik er met mijn klak ga naar gooien : ik ga gewoon proberen om dit model zo proper en keurig mogelijk te bouwen met de onderdelen die in de doos voor handen zijn. Eens zien hoe lang ik dat ga uithouden
Ik heb eerst wat foto's genomen van de afgewerkte body, zoals ze in de doos terug te vinden is. Niets op aan te merken, mooi afgewerkt en de decals staan op hun plaats. Alleen jammer dus van die vernis, maar daar ga ik vanaf nu niet meer over zeuren.
Ondertussen heb ik ook al een aanvang genomen met de bouw en beschildering van het motorblok. Alles netjes geschilderd volgens bouwplan.