Quote:
Originally Posted by smiley
pff dat stelt nix voor die data..van dat gedoe met 'op sommige stukken was hij sneller dan de dtm rijders van dit jaar'..
|
In het geval van Verstappen zou ik er toch niet al te licht over denken. De tijd die hij reed met die afgeragde 2004 Taxi was sneller dan enkele rijders die de beschikking hadden over 2005 (Opel)materiaal

In een kwalificatie was hij zeer zeker niet de laatste op de grid.
Aufrecht, Haugg en Ullrich zullen dat zeker hebben meegekregen, zo groot is een DTM-paddock ook weer niet

Daarnaast is Verstappen een geschenk voor een organisator of promotor. Die kerel trekt zijn eigen publiek.........zie de aantallen oranje gekken tijdens de A1GP in Brands Hatch en op de Lausitzring. Dus voor Spa en Zandvoort zal dit positief uitwerken op de bezoekersaantallen. Verstappen in actie? RTL7 of SBS6 willen het uitzenden.
Ondanks matige prestaties in de A1GP van Verstappen (niet volgens verwachting) en Racing for Holland (dat is logisch en was te verwachten) zijn de kijkcijfers voor een raceklasse die trager is dan de F3 zeer goed te noemen.
Ondanks dat ik geen Verstappenfan ben is die beste man wel een aanwinst op publicitair gebied voor de klasse. Een beetje extra aandacht voor de DTM kan geen kwaad in 2006
De enige bedenking die ik wel maak is dat als Verstappen het volledige seizoen A1GP wil afmaken hij misschien niet in staat is om alle testen voor aanvang van het seizoen mee te maken. In de afgelopen jaren hebben we gezien dat een coureur wel snel kan zijn in een DTM wagen op één rondje maar om dat langdurig en consequent vast te houden over een langere periode en op meerdere circuits is een ander vakgebied

Veel testen is het advies aan iedere nieuwe DTM coureur.