View Single Post
Old 06-01-2006, 11:23
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

In aanbouw: Ferrari 575 G.P.C. - FIA-GT 1/24 SlotCar

Nu de Group A races voorlopig voorbij zijn... begin ik aan de 575!

Ik moet eerlijk zijn... Ik had zeer graag met een Ferrari 575 gereden, maar op 1/24 is enkel de Fujimi beschikbaar en er is voorlopig geen transkit beschikbaar voor die kit (lang naar gezocht). Zo ben ik op zoek gegaan en blijkbaar kwam Carrera vorige maand uit met een nieuw model: drie versies van de Prachitige 575, maar nu op 1/24! Het is een feit dat er een groot stuk voor mij al gedaan is natuurlijk... de body is prachtig gespoten en voorzien van de nodige sponsoring, maar voor de rest heb ik evenveel werk als jullie (plus het voorzichtig moeten ontmantelen van de auto). De body zelf baarde jullie ook geen zorgen natuurlijk. Ik heb de body vernist omdat die er nogal plastiekerig uitzag en om de sponsoring nog eens extra te beschermen. Ik heb langs de binnenzijde ook nog bevestigingspunten voor het originele chassis verwijderd om gewicht te besparen. Bumper en vernturi zaten op het chassis vast, dus die heb ik er moeten afhalen op de body kleven. De Venturi zit nog altijd op het chassis, die moet er nog "afgedremeld" worden. De gaatjes voor de LED's zijn ook gemaakt voor en achter.

De body gestript tot op het blote vel en opnieuw vernist:

Ik heb de chassis van onder de 190 gehaald en aangepast aan de wielbasis van de 575. Blijkbaar is de wielbasis van de Ferrari een paar mm korter en bijna 2cm breder! Hier staat de wagen nog op BBSsen (met goed versleten banden achteraan), maar later komt hij op de Sakatsu OZ's zoals het hoort.

Zoals je ziet... heb ik hetzelfe probleem als jullie... de motor komt een een héél stuk in de cockpit:

Samen met het Vette-project: De Vette is de allereerste bouwdoos die ik heb gekocht, gewoon om eens te proberen... een auto die mij persoonlijk weinig zegt. Ik heb die gekocht met het gedacht "leer een beetje spuiten, leer decallen, leer plakken, leer welke lijm er moet gebruikt worden... en doe dat op iets waar je geen emotionele band mee hebt...". Die auto komt nu goed van pas omdat ik die ook verder ga klaarmaken voor Pieter (dezelfde voor wie ik de Quattro heb klaargezet) omdat hij op het moment geen tijd en plaats heeft om zelf iets samen te steken. De wagen toont al wat rij-sporen, maar it'll do just fine voor Pieter:

G.