Voor zover ik het wereldje begrijp (verbeter me als ik er compleet naast zit) moet elke kalender door de FIA en/of haar nationale vertegenwoordigingen worden goedgekeurd. Ook het DTM valt onder een bepaald FIA-stramien.
Uiteindelijk moet de RACB die datum van de DTM goedkeuren. Verschuiven naar de datum van de Euroraces was geen optie voor de Duitsers. Want dan is het WK voetbal in die Heimat aan de gang.
Dat de RACB geen twee topevenementen in één weekend toelaat is niet meer dan logisch. Waarom de WSbR wel werden goedgekeurd en de DTM niet? Geen idee.
En wellicht hebben de negatieve ervaringen van de ITR in 2005 op Spa de beslissing versneld om te zeggen: "Schluss damit!"
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|