Met alle respect voor de Vrt en Stefaan Lammens, maar ik vrees echt...
Stefaan Lammens vind ik persoonlijk niet goed. Jullie kennen hem misschien wel uit her Journaal waar hij soms het sport brengt of uit de champions-league, of sportpaleis de zondag-namiddag. Die man is precies altijd hypernerveus. Maar misschien loopt het allemaal wel losjes met Stefaan. Wat zijn kennis over autsport betreft, weet ik echt niet hoe ik hem moet inschatten. Misschien nog een verborgen kant van hem, maar het feit dat de VRT hem het commentaar laazt leveren, laat toch wel goede dingen vermoeden.
Maar mijn echte vrees gaat uit naar het uur van de GP's zelf. Wat gaat men in Godsnaam doen als een GP samenvalt met bijvoorbeeld een Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix??? En wat met diegene die tijdens de Ronde van Frankrijk vallen, tijdens de Vuelta of de Giro? Het WK wielrennen.... Sorry, maar ik zie ze die dingen niet aan de kant schuiven voor de F1 hoor. Je kan zeggen, we zullen het uitzenden op VRT i.p.v. van op Canvas, maar de meerendeel van de sport (Ronde van Frankrijk bijvoorbeeld) wordt al op de VRT uitgezonden omdat men op dat moment de kinderen voorrrang geeft op Canvas (Ketnet). Wat gaat men dan doen? De kindjes hun programma's afpakken??? En dan praat ik nog niet over de GP's van Brazilië en Canada die in prime-time zullen moeten worden uitgezonden... Of een GP van Maleisië ofzo die midden de ochtendprogrammatie valt... Ketnet zal ( en moet ook niet!!!) wijken voor F1, maar zal men dan bijvoorbeeld het ochtendnieuws en de Eucharistieviering schrappen??? Dit zal heel wat protest uitlokken vrees ik...
Ik zit niet in met de kwaliteit van berichtgeving, die zal wel in orde zijn, maar ik vrees dat de VRT zich wel eens deftig zou kunnen mispakken aan de F1!!! Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat de F1 niet wordt veroordeeld tot een minder belangrijke sport en in een hoekje wordt gedrumd. Geen uitgestelde relais en niet beginnen met kwalificaties te schrappen: die zijn in de huidige racerij misschien nog belangrijker dan de race zelf (denk maar aan de Hongaroring) Als ze F1 willen uitzenden, mij niet gelaten, maar dan moeten ze het professioneel doen: kwalifs uitzenden, nachtraces live met dan eventueel nog een uitgesteld relais, iets speciaals rond de GP van België (wat op Kanaal 2 ook nooit het geval was)....
Ik hoop, maar ik VREES....
|