Het is wintertijd, de tijd om reglementen en kalenders op de korrel te nemen

Geen typische Belgische of Nederlandse aangelegenheid........in Engeland kunnen ze er ook wat van.
Slachtoffer in dit geval is Embassy Racing. Dit team had als plan om deel te nemen aan het Brits GT kampioenschap in de klasse GT2 met een Ascari KZ1. De wagen van 2005, een 996 GT3-RSR, is verkocht. Blijkt er in het reglement dat geldig is voor 2006 een kleine adder onder het gras te zitten. Er mogen geen wagens deelnemen die gebouwd zijn met een carbon composiet chassis.
OK, reglement is reglement. Voor zover geen probleem het reglement van Ratel's SRO organisatie. Je zou kunnen zeggen, had Embassy Racing maar beter moeten opletten. Die gasten moeten dus in 2006 maar ergens buiten Engeland gaan rijden. Wat mij betreft in een kampioenschap dat Spa of Zolder aandoet
Ergens anders lees je dan weer dat DAMAX met een Ascari KZ1 van start gaat in het FIA GT3. Aangezien er maar één soort Ascari KZ1 bestaat praten we hier dus ook over een carbon composiet chassis. Het chassis van DAMAX en Embassy is identiek hetzelfde

De opbouw van de wagen niet.
O ja, Ratel's SRO organisatie is de organisator van het FIA GT3 kampioenschap. Een organisator die in het ene kampioenschap een wagen verbiedt en in een ander kampioenschap vrolijk is toegelaten.
Snapt iemand de SRO op dit gebied?