Een poll maken zal lastig gaan. Ten opzichte van welke klasse en welke keuze opties moeten we dan een vergelijking maken? Vandaar deze creatieve variant

Onderstaand heb ik enkele snelste tijden opgezocht van 2005, in series en klassen die we in 2006 ook weer aan het werk zien op Circuit Zolder.
2005
World Series by Renault 3.5 => 1.18.066 => Victory Engineering/Enrico Toccacelo => 1ste kwalificatie 30-04-05
Eurocup FRenault 2.0 => 1.28.856 => Micheal Ammermuller / Jenzer Motorsport => 2de kwallificatiesessie
Belcar => 1.29.845 => SRT C5R / Goossens => 2de kwalificatie sessie New Race Festival 26-03-05
Vermoedelijk zal het verschil in snelheid tussen een '05 wagen en '06 wagen het kleinste zijn bij de WSbR 3.5 en de FRenault 2.0 omdat deze wagens zo goed als niet veranderen. We rijden dus met gelijkwaardig materiaal. De kwaliteit/snelheid van de snelste coureur(ook al zijn het twee verschillende personen) zal over 2 seizoenen niet veel verschillen. Ik denk dat we de beste indruk qua verschil in rondetijden krijgen in deze twee klassen
Mocht de SRT C5R in 2006 een 1.32.00 op de tabellen zetten met piloot X dan zit je nog altijd met de vraag: Hoeveel van dat verschil is te wijten aan het circuit en hoeveel aan piloot X?
Mijn gokjes voor 2006
WSbR 3.5 => 1.19.626
FRenault 2.0 => 1.30.642
Belcar=> 1.31.029
Vertraging:
* Nieuwe geknepen 1ste chicane
* Het eerste weekend van 2006 zijn de World Series. Dus het nieuwe asfalt is "groen" zoals ze zeggen. Nog niet veel rubber ingereden
Versnelling
* Compleet nieuwe asfaltlaag, in de loop van het seizoen moet dat dus sneller worden.
Wie volgt met zijn gokje? Kunnen we eens kijken op het einde van het seizoen wie er gelijk heeft