Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Hoe is het mogelijk dat Lefort en Lambert een Helm winnen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem hebben gekregen? Nul komma nul stemmen dus, zelfs geen stemmen van Waalse journalisten?
|
Dit zal te maken hebben met de sponsor van het evenement (Gordon Beer). Gordon (of Anthony Martin) was wel zeer nadrukkelijk aanwezig als sponsor. Neemt niet weg dat ze een goede prestatie hebben neergezet in de LMS, GT 2. Wat ook zeer veel te danken is aan Markus Palttala. Die heeft daar echt wel de "eer" een paar keer gered.
Maar ikzelf was bijzonder verbaasd over het artikel op Pitstop. Ik vond het nogal negatief overkomen. Zo van de 'Gouden Helmen zijn uitgedeeld, maar ze stellen eigenlijk weinig voor'.
Tuurlijk...de winnaars kloppen niet (altijd). Maar dat zal zeker ook met het Franstalige karakter hebben te maken. Want dit jaar werd de show alleen in het Frans gepresenteerd. (Het deel dat ik heb gezien). Terwijl vorig jaar de show in het Frans én Nederlands werd gepresenteerd.
En over het stemmen. Ik vond het ook zeer prijzig. En heb er daarom ook niet aan meegedaan. Stemmen via SMS en/of bellen, zonder restricties, dan krijg je inderdaad dingen zoals Peter Baert heeft beschreven.
Ja over de "waarde" van de Gouden Helm kan ik weinig zeggen. Maar het zegt waarschijnlijk toch wel iets. Want op de truck van GLPK heeft namelijk wel gestaan "Winnaar van de Casques d'Or". :-)