Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Ik dacht dat we hier op een normale manier aan het discussiëren waren, tot jij, Dries, met je hoog Calimero-gehalte het debat een andere wending kwam geven met gedram over boeken en over perscommuniqué's..
|
Juist, omdat je een vergelijk wil maken tussen 2 zaken die eigelijk beiden een flop zijn. De één al iets opvallender dan de andere maa toch. Je begon over journalisten, en daar ben ik op de kar gesprongen. Wie is er journalist? Hij of zij die voor een medium schrijft ( website - TV - magazines - geschreven pers in het algemeen) en die artikels kan voorleggen. Je kan iets slecht vinden ( dat is ieders mening) maar daarom publiceer je het nog niet. Loof zij die er tijd en energie insteken om iets op poten te zetten, of het nu slecht of goed is, dat zal het gros van het publiek wel bepalen. De show van Andy in Hasselt, Tom v/d Plas in Brussel, de krant, het boek, jouw programma, boor iets niet de grond in, de mensen zullen wel bepalen of ze komen, iets kopen of kijken. Het feit dat er iets beweegt is volgens mij veel belangrijker dan dat het winstgevend is. Ze hebben het gedaan, met eigen middelen, een risico genomen om iets op poten te zetten en dat kan niet van iedereen gezegd worden.
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Ik schrijf: het "gros", dwz. het merendeel, maar dus niet alle. Laat ze maar komen al die namen van al die journalisten (zijn het wel allemaal journalisten) die communiqué's schrijven en die ervoor betaald worden. Laten we die beperking inbouwen: dat ze betaald worden. Niet dat ze in ruil voor het schrijven van communiqué's toegangskaarten of zelfs perskaarten krijgen.
|
Peter de Sonville
Joost Custers
Hans Van Onsem
Hugo Van Opstal
Didier lemaire
Dries De Smet
Zijn dat geen mensen die betaald worden om te schrijven, voor een bovenvermeld medium en hiervoor vergoed worden? Bij mij zitten hun facturen alvast in de boekhouding, zonder kaarten en perskaarten ( wat je ook allemaal mag gehoord hebben)
Deze mensen staan in colofons, schrijven teksten en worden betaald. Een kleine greep uit waar wij ons alle dagen met 365 Full Time personeelsleden ( U leest het goed, wij zijn een kleine firma) voor inzetten.
- BMR boek - 1 x per jaar - 12.000 exemplaren
- Transporama Newsletter - wekelijks - 35.000 adressen
- Transporama magazine - maandelijks - 22.000 exemplaren
- Trans Actueel - 10 daags - 15.000 exemplaren
- Elders & Anders (Voyage-Voyage) - maandelijks - 34.000 exemplaren
- Elite Reclaam - wekelijks - huis aan huis in gans Antwerpen
- La Bella Vita - wekelijks - regio Hulst - Terneuzen
- Talkies België - Talkies Nederland - 2-maandelijks - 35.000 exemplaren
Eigen drukkerij (24/24), eigen opmaak, eigen afwerking, eigen journalisten, eigen fotografen - eigen vertaaldienst.
Ben ik blij een Calimero te mogen zijn.
Zou eens een opendeurdag moeten geven