View Single Post
Old 09-02-2006, 16:30
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Tja Dries, je blijft dingen door elkaar slaan. Wat heeft objectiviteit te maken met het in beeld brengen van een sponsor?
Alles!! Als jij wagens extra in beeld brengt omdat ze je rekening betalen, dan ben je niet objectief. Zal toch eens dringend gaan opzoeken wat Van Daele juist zegt over objectief zijn.

Quote:
Is bvb. de VRT dan niet objectief, omdat alle interviews met sjotters na een match opgenomen worden voor schreeuwlelijke borden met daarop 150.000 sponsornamen? Om maar één voorbeeld te noemen.
Ik snap de link die je wil leggen helemaal niet. Die schreeuwlelijke borden zijn de partners van de Belgische voetbalbond. De man die ze interviewen is een objectief interview, ze laten in de meeste gevallen zelfs de winnaars en de verliezers aan het woord. De VRT koopt de uitzendrechten van de voetbalbond, de partners op de achtergrond zijn deze van de voetbalbond. Het feit dat ze ook de verliezers aan het woord laten op de lelijke achtergrond is in mijn ogen objectiviteit.
Een wagen uit de ex klasse TB in de Belcar, achteraan in het peleton, met op de achtergrond een groot paneel van Sara Lee, wie zou daar problemen mee hebben. De piloot niet, Sara Lee nog minder, en je brengt wel iedereen in beeld.

Quote:
Binnenkort ga je trouwens zoooooooooooooo'n ogen trekken, als je gaat zien wat de openbare omroep gaat doen in de Belcar. Ik denk dat het dan interessant zal zijn om eens opnieuw over objectiviteit te praten ...
En toch geef ik ze het voordeel van de twijfel. Eerst zien, dan beoordelen. (op jouw forum zijn ze het boek al aan het afbreken terwijl wij ze nog aan het inpakken zijn om te verzenden Het feit dat zij het brengen wil zeggen dat er iemand de kaas van tussen zijnen boterham heeft laten nemen Met de F1 hebben zij het ook geprobeerd, iedereen is er zich van bewust dat jouw verslaggeving, net als bij Eurosport trouwens van een hoog niveau is. Dit neemt niet weg dat alles moet betaald worden, en daar wringt het schoentje net. Jij bent de beste verslaggever, zij hebben de centen. Enige oplossing -- commentaar gaan geven voor de VRT

Last edited by Chauffeur; 09-02-2006 at 16:33.