View Single Post
  #70  
Old 09-02-2006, 22:32
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by marcel
moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg
Wel, er is in feite voldoende beschikbare ruimte in de huidige pits/paddock in Spa, alleen wordt deze ruimte op een slechte manier benut. Je zit daar met dat enorme niveauverschil en dus een verdiepingenstructuur in de paddock. Makkelijker zou zijn om de paddock slechts uit twee verdiepingen te laten bestaan en het geheel effen te maken. Daarmee bedoel ik dat de verdieping "24-uren-pits" niet mooi horizontaal staat, en dat je er enorm veel plaats verliest door de tunnel(s) die midden in de paddock uitkomt.

De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.

Een pitlane aan de Kemmel... Plaats is er zeker en vast, alleen is het niveauverschil daar ENORM. Dat wil zeggen dat je daar moet beginnen om dat gat volledig op te vullen en dat zijn kosten die ze zeker niet willen maken. Als ze gewoon beide pitgebouwen afbreken en er moderne, multifunctionele pits van maken, die groot genoeg zijn voor iedereen (geen bekrompen box zoals in de 24-uren-pits).

Liever 20 grote pitboxen, dan 40 kleine waarin je geen plaats hebt om naast de wagen te staan. Als je dan toch over nog een pitgebouw beschikt met plaats voor 10-12 (eventueel 14) F1-teams, dan is er plaats genoeg. Dan moet de hele infrastructuur voor de bezoekers nog aangepast worden, ttz: moderne tribunes, deftige wc's en vooral deftige wegen op en rond het circuit.
Reply With Quote