Dat het aanvankelijk niet goed sneu zat met de aerodynamica, werd bewezen door de fabriekspiloten die er niet meer mee wilden rijden. Zo zat Porsche plotseling zonder piloten. Men belde hier en daar, maar niemand die wilde rijden met dit beest. Tot men uiteindelijk terecht kwam bij de vrouw van een piloot, die toestemde het aanbod aanvaardde in naam van haar nietsvermoedende man. De man (wiens naam ik me nu niet direct kan herrineren maar ik kan het wel ergens terug vinden in 1 van mijn boeken...) mocht van start gaan in Francorchamps met een 917. Maar na enkele ronden had hij algauw door waarom de fabriekspiloten niet met de 917 wilden rondscheuren. De piloot besliste dan maar om even "van versnelling te missen" en zo de hele mechaniek in de zwik te laten draaien. Een gedwongen opgave dus. Om maar even te illustreren dat de 917 een wagen was voor mannen met "biiiiiiiig cojones !!" Trouwens ook mijn favoriete wagen aller tijden. Heb hier nog een versie of 10 te bouwen van Fujimi en Union. Kijk er al naar uit om die LH te zien !