Na deze interessante uiteenzettingen en bedenkingen werd het toch wel tijd dat ik nog eens een update gaf van hoever ik sta met de werkzaamheden :
Nadat het gespoten model een week lang de kans gekregen heeft om te drogen ...
... besloot ik om voor de gele neus, de voorste vaste spoilerflaps en de achterste beweegbare spoilerflaps niet de voorziene decals te gebruiken, maar wel alles te spuiten. Dat ziet er altijd beter uit, op voorwaarde dat het goed uitgevoerd is natuurlijk. Dus heb ik de neus afgeplakt ...
... en vervolgens de neuspartij gespoten met Tamiya X-8 enamel verf, met de airbrush dus. Dat ik nog niet veel ervaring had met enamel verf en blijkbaar verwend ben door met Tamiya spuitbusjes te werken bleek al snel toen ik veel te rap de afplakfolie verwijderde, waarbij de enamel als een ganse pel meekwam met de rand van de afplakfolie, omdat de verf echt nog niet droog was. Ik nam (verkeerdelijk) aan dat de droogtijd ongeveer die van de spuitbusjes benaderde, maar dat is dus toch mijn schade en schande foutief gebleken. Gelukkig brengt deze foutief ingeschatte droogtijd ook een voordeel mee : ik kon zeer gemakkelijk, met wat white spirit en een grote kwast, de resterende gele verf verwijderen zonder dat de met Motip lak gespoten witte body hieronder te lijden kreeg. Na een tijdje vatte ik de moed weer samen om de (toch wel intensieve) afplakwerkzaamheden te hervatten, en weer werd de neuspartij met dezelfde verf gespoten. Deze keer wachtte ik lang genoeg om er zeker van te zijn dat de gele verf bleef zitten wanneer de afplakfolie verwijderd werd. Op de foto's is trouwens nog de opstaande verfrand te zien die ik pas zal verwijderen nadat ook deze body weer een week gedroogd zal zijn ...