Quote:
Originally Posted by Sennake
Omdat ik daar ten eerste geen tijd voor heb (dit model MOET klaar zijn op 11 maart) en ten tweede vind ik niet dat het nodig is. Het is geen wedstrijdmodel, de motor is nauwelijks zichtbaar achter de gele ruit en zelfs met echte polyester heb je nog altijd een materiaal dat 24 keer te grof is.
Mijn ervaring is trouwens dat nagenoeg geen enkel materiaal uit 1/1 geschikt is om hetzelfde materiaal op 1/24 na te bootsen. Een goede verftechniek zoals Huudo voorstelt is hier veel beter geschikt voor.
Tenslotte zal ook een polyester vorm hetzelfde euvel vertonen als resin : ontbreken van schaduw. Dat is niet te wijten aan het materiaal waarin de vorm gegoten is, maar door wel aan het feit dat het een schaalmodel betreft...
|
Ja Sennake, als het model zo snel klaar moet zijn heb je inderdaad geen optie. Dan is dit de enige oplossing.
Materiaal vinden dat op schaal 1/24 hetzelfde aspect heeft dan op 1/1 is inderdaad niet makkelijk, maar ik heb een weefsel gevonden bij Vosschemie dat (voor 1/12 weliswaar) perfect is.
Je zou ook andere dingen kunnen gebruiken ... zoals zeer dunne witte zijde. Heeft een heel fijne structuur, en wordt toch perfect door harsen doordrongen.
Toch vind ik dit een prachtig model ... niks op aan te merken. Spotless.
Hey Sennake, ik bekritiseer je niet hoor, wilde enkel een ervaring delen. Ook ik heb de wijsheid niet in pacht hoor! Sorry als het zo wel over kwam.