View Single Post
Old 23-02-2006, 13:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by commanderke
De methode met de stift ken ik ook, daar is nu niet zo veel aan te kunnen. Maar de wash blijft voor mij een misterie. Toch vooral omdat schoon in die lijn te laten lopen en dat dan een beetje op te kuisen zonder dat ge te veel wegveegt enz.... Ik heb hier wel nog een kas in primer staan anders moet ik die is meebrengen en kan dat daar ne keer op getoond worden.
Ik weet niet of primer geschikt is om als goede basislaag te gebruiken. (ik weet wel zeker van niet) Het hangt er immers vanaf met welk soort verf je de wash wil doen. Indien met acryl, dan kan je het overtollige verwijderen met wat water of alcohol, maar met enamel gebruik je white spirit en met olieverf gebruik je bijv. terpentijn (meen ik mij te herinneren). Nu kan ik me voorstellen dat enkel alcohol de primer laag niet zal aantasten, maar white spirit en terpentijn, weet ik niet zeker. Verder denk ik dat zowel olieverf als enamel het meest geschikt zijn.

Dit alles van horen zeggen van mannen die het altijd zo doen. Zeker in de vliegtuig branche, waar de paneellijnen per definitie veel dunner zijn, dan bij een auto, en zij dus geen stift kunnen gebruiken.

Misschien toch beter om dit mee te nemen naar een volgende meeting, totdat er iemand niet alleen gedegen ervaring mee heeft, maar ook totdat we een model in de juiste staat hebben om het te tonen. Allez, ik wil niet zeggen dat we er geen tijd aan moeten/kunnen besteden, ik wil alleen de verwachtingen niet te hoog zetten.

Reply With Quote