Nou de reglementen voor de BSC staan er op .
en we "mogen" nog maar es gaan investeren :
niettegenstaande eerdere berichten , geldt er nou ook een beperkte houdbaarheid voor de Sprinters voor wat betreft stoel , gordel etc. etc.
Idem aan de BEC .
Nu, ik heb altijd geloofd in veiligheid en daarom altijd mezelf en m'n karretjes voorzien van het beste wat er in het budget paste.
Dit is echter een beetje bij de haren getrokken.
Ik verklaar me nader :
Als een gordel , stoel, overall; helm enz bvb 5 jaar meegaan in een BEC bvb, dan heeft men ze +/-
een 250 à 300 uur gebruikt.
De logica zegt dat men mag er van uitgaan dat de levensduur van die dingen dezelfde blijft in de Sprinters disciplines, misschien zelfs langer is.
Ga uit van 10 races van 30 minuten en ook 30 minuten training en je hebt op 5 seizoenen ............................
50 uur.
Dat je eventueel OUDERDOM in de strikte betekenis nog verwerktmet een coefficiënt, tot daar aan toe.
Maar 50 uur ?????????
(da's dan grosso modo 40 à 50 euro per uur gebruik, bovendien zijn de deelname kosten weerom met 20 % gestegen , per gereden uur wordt het een beetje véél van het "goede" : da's dan +/- 400 euro per uur ZONDER DAT JE EEN AUTO KOOPT of ER OOK MAAR 1 METER MEE RIJDT.)
Dat is toch wel meer dan een héél klein beetje bij de haren gesleurd , toch ?
Ofwel is dat dan correct, maar dan zijn die spullen
NIET geschikt voor méér dan 1 seizoen Endurance, ofwel zijn ze dat wel maar dan moet hun "gebruikstermijn" in Sprinters disciplines langer zijn.
( en nee , dan hoeft het niet eens de volle 25 jaar te zijn die je uit bovenstaande berekening zou kunnen afleiden.)
Ik denk dat er geen speld tussen deze redenering te krijgen is, maar hoor graag jullie reactie.
En alvorens iemand het klassieke argument ten berde brengt :
op veiligheid staat geen prijs , maar een hééél klein beetje gezond verstand is ook onbetaalbaar.