Ik ben ondertussen begonnen aan de bouw van een VW Kever uit '67. Het betreft de bouwdoos van Hasegawa. (foto 1)
Op foto 2 zie je een voorbeeld waarop mijn kevertje moet gaan lijken.
Eerst was het de bedoeling om dit model te voorzien van een stel Fuchs-velgen, maar omdat het voorbeeld deze niet had heb ik een andere oplossing gevonden. Ik heb in mijn velgendoos nog een stel BBS-velgen gevonden. Op deze velgen heb ik dan de originele VW-wieldeksels gelijmd. Ook heb ik al een eerste poging gedaan om de banden te voorzien van een whitewall. (foto 3)
De whitewall op de foto viel uiteindelijk te groot uit, zodoende heb ik de banden terug proper gemaakt en er een kleinere witte ring op geverfd.
Omdat het voorbeeld zeer laag ligt moet dit model ook verlaagd worden. De verlaging gebeurt bij dit model op een primitieve manier omdat ik de originele ophangingselementen zowel aan de voor- als achterkant niet kan verbouwen omdat de banden een beetje te breed zijn. Aan de achterkant werd de achteras weggelaten en vervangen door een asje dat iets dieper in de wielkast komt te liggen. Aan de voorzijde werd er een plastiek buisje gelijmd waardoor een asje komt waarop de wielen komen vast te zitten. (foto 4)
Grtzzzzzzz Nismo