Hallo Lemans,
Ik doe graag mee aan de discussie, en ik zal ook alle leden van de MAK inlichten de 1ste maart op de doktersdag.
Dat is al meegenomen (Lemans)
1 zéér grote bemerking echter :
Indien je een vzw opricht om clubraces te houden, vrees ik dat het aantal races op jaarbasis zéér beperkt zal moeten blijven, anders moet je een kalender opstellen, en dan MOET die voorgelegd worden aan VAS, ASAF en RACB Sport voor een erkenning.
Wie zegt dat de mensen hier een erkenning willen van die mannen?
Anders werkt men in de illegaliteit,
Wie zijn illigaliteit?
krijg je geen verzekering voor de organisatie, zal het moeilijk worden om een circuit af te huren, enz...
Voor geld danst den beer en btw, wie zegt dat we in België gaan rijden?
Je herinnert je misschien de CAMSO organisaties van de speedway. Dan gaat zelfs zo ver dat piloten met een licentie bij één van de erkende bonden riskeren om hun licentie geschorst te zien bij deelname aan "illegale" wedstrijden...
Ik denk dat de mensen die NU helemaal niet kunnen rijden hier geen probleem in zien.
Als je wel de officiële weg bewandelt wordt de boel duurder wegens veiligheidsvoorzieningen wagens, verplicht aantal baanposten, technische controleurs, kalenderrechten aan VAS, enz...enz...
Dit vervalt dus....
Voor alle problemen hierrond te vermijden, kan ik eens navragen vanaf waar het eigen initiatief geblokkeerd wordt door de bestaande wetgeving...
Spreken we nu over een Belgische wetgeving of een "raceinstantie" wetgeving?
Het is iets wat je best ook op het forum gooit. Misschien kent iemand de wetgeving hierrond beter dan ik...
Dat is dan bij deze gebeurd.
Groetjes. Yves.
Auteur antwoorden : Lemans
|