View Single Post
Old 24-02-2006, 11:54
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

ik zal er zaterdag ook zijn, tussen 13 en 17 en weer vanaf 20u, maar daartussen zal ik toch thuis moeten gaan eten (sorry Andy, deze keer GEEN (stond er niet en dat was natuurlijk fout)lekkere videe). Daarom even mijn gedachten op een rijtje.

Eerst en vooral, ik ben blij dat er eindelijk iemand het heft in handen kan gaan nemen. Mijn steun heb je (als ik tijd heb ).

1. Als we races gaan organiseren, moet het wel in orde zijn wat betreft papierwerk etc. Ik bedoel daarmee, niet illegaal en met verzekering. Even afstemmen met de andere kalenders is toch geen probleem. Het niet doen zou enkel de autosport schaden. Je kan toch niet op beide gelijk zijn.

2. In belgie rijden hoeft niet, maar het zou toch fijn zijn moest Zolder er een aantal keren tussen zitten. Want dat is voor velen toch het Thuis-circuit.

3. Of we hiervoor een nieuwe vzw moeten oprichten weet ik niet, het kan natuurlijk maar dan hebben een aantal mensen wel een hoop werk. Als we mensen hebben die dit willen doen, dan graag. Maar kijk eerst of het echt nodig is. (zie punt 4,5 en 6)

4. Vergeet ERAN racing niet. Mijn idee dat ik in een vorige thread heb geopperd van een ERAN-race blijft nog steeds staande voor mij. Eran weet hoe het werkt, heeft een verzekering (kan waarschijnlijk uitgebreid worden) en heeft, HEEL BELANGRIJK, al een samenwerking met verschillende circuits.
Ik zie een samenwerking met hen als een goeie optie.

5. Terlaemen Auto Club is nog zo een speler. Hierbij zitten de mensen die voor de Zolder VZW de eerste races op zolder hebben georganiseerd. Zij zijn ook gebrand om nog eens een race te organiseren maar beschikken op dit ogenblik niet over het juiste budget.

6. Als we een samenwerking aangaan met deze instanties, is de verantwoordelijkheid gedeeld en zijn er ook 3 maal zoveel mensen beschikbaar om het een en andere te doen/te organiseren.

7. Geld ... ik vind wel dat de organisatie er moet voor zorgen dat we streven naar een zo goedkoop mogelijke race voor de rijder. Natuurlijk zonder dat er onder 0 gegaan wordt. Veel geld uitgeven aan reclame, etc.. is volgens mij niet nodig.

Dat was even de organisatorische kant van het verhaal.

Wat betreft de races, als rijder gezien...

1. ik zou het niet houden op 30 minuten racen en 30 minuten trainen. Maak er verschillende races van per dag of kombineer het met een trackday (eigen of via eran). Zo vergroot je het publiek en verminder je de financiele draaglast van een race in het budget. Ook krijg je meer rijuren voor je geld.

2. Minimale veiligheid lijkt me wel een noodzaak. Rijden zonder helm, degelijke stoel/gordels/rolkooi lijkt me niet echt aangeraden. Maar daar is over te spreken. Ik vind... Brandblusser(gewone), Helm en (achterste)rolkooi verplicht(hoeft allemaal niet gekeurd te zijn voor mijn part) de rest moet je zelf weten.

3. Wat betreft de prijs voor een race. Ik denk dat bvb 350 of 400 euro voor een trackday(4u) plus race wel haalbaar is. Een Race alleen mag niet boven de 175/200 euro uitkomen vind ik. Dat is zo een beetje de drempel volgens mij.

4. Klassering van de uitslagen hoort volgens mij niet enkel op gewicht/cc te gebeuren maar ook op ervaring(open voor discussie). Maar dat is natuurlijk variabel en er kan weer geschoemeld worden etc...

Zo dat is even wat er nu in me op komt.

Ik zal zaterdag een aantal mensen aanspreken hierover, en ik zal zien of ik om 17u even kan nablijven.

In ieder geval, count me in. En indien ik er niet ben zaterdag, dan graag ook even mijn gedacht meenemen.

Race-groeten,
Jo Smets

Last edited by Jo Smets; 24-02-2006 at 14:29.
Reply With Quote