Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Daar zit zeker een waarheid in, 2005 was dan ook een jaar waar er zeer veel strijd was (achter Kubica) aan de top en met een hoog niveau in heel het veld.
Maar als je het mij vraagt heeft KTR weer een line up waarmee ze in de teamstandings vriend en vijand gaan mee kunnen verbazen!  Zeker van Kerr verwacht ik veel.
Zonder twijfel ook een zwaar plus punt om 2 piloten te hebben die ook in "den sjeik z'n kampioenschap" hebben gereden, ze hebben nl alle bij heel wat (race)kilometers gedaan deze winter, terwijl de meesten enkel in de fitness gezeten hebben...
Wel is er enkel één probleem voor Kerr, hij staat 3e in de stand voor z'n land (UK), maar hij word kort gevolgt door Brazilië en de Nederlanders, daarom willen ze in de UK dat Kerr de volgende A1GP race rijd...
Maar in Keerbergen zijn enkele die nog veeeeel liever hebben dat Kerr erbij is tijdens de collectieve testen in Le Mans dat weekend...
De knoop is nog niet doorgehakt war Kerr wanneer zal zijn dat weekend...
De WS testings laten lang op zicht wachten, maar eens ze bezig zullen ze zich in ijltempo opvolgen. (6 dagen testen op drie verschillende locaties in minder dan 16 dagen!!!)
|
Sluit ik me ook bij aan. KTR heeft volgens mij de sterkste line-up, maar voor de rest is het niet veel soeps. Dat ze bij BMW iemand als Kubica in hun rangen opgenomen hebben wilde zeker wat zeggen over het niveau van de concurrentie vorig seizoen, 't is te zeggen allemaal erg concurrentiele mannen. Als je ziet waar de meeste piloten van vorig jaar nu gaan rijden: een testrijder bij BMW (Kubica), twee testrijders bij Midland (Winkelhock en Mondini) en vier man in de GP2 (Porteiro, Zuber, Valles, Gommendy). Kortom: een zeer sterk veld vorig seizoen. Dat wil echter niet zeggen dat dit in 2006 niet anders zal zijn.
Kerr, McIntosh... Sowieso wil KTR dat die mannen hun seizoen ook uitrijden en zich niet half op de A1GP concentreren. Team GBR heeft kan eventueel Alex Lloyd inzetten. Zo niet kunnen ze een beroep doen op Ralph Firman, want Ierland heeft ook nog Michael Devaney. In de A1GP mag er toch continu gewissels worden van natie ookal hoor je er niet thuis (Toccacelo voor Pakistan, Rahal voor Libanon...). Soit.
Waarom koos KTR niet voor d'Ambrosio? Wel...
Quote:
Er is een tijd een golf van goede rijders geweest, ik denk maar aan Goossens, Saelens en Leinders. Maar nu.. wie komt er nu? Ik zie voorlopig niemand. Misschien d'Ambrosio..."
De naam is gevallen. Jerome d'Ambrosio, een Belgisch talent,dat nu in het Europees kanmpioenschap Formule Renault 2 liter zit en indruk maakte doorheen het hele weekend. Heeft KTR er een oogje op?
Kurt Mollekens: "We houden hem in alle geval in het oog en willen hem zeker in het team. Maar d'Ambrosio rijdt dit seizoen Euro F.Renault op een minuscuul budget. Zijn team geeft hem die kans omdat zij overtuigd zijn van zijn talent en snelheid. Maar als hij hogerop wil dan moet hij dit budget zeker vervijfvoudigen... De kost is gekend en dat bedrag zal op tafel moeten komen, of dat nu van sponsors komt of hij dat persoonlijk bij elkaar brengt... Daar kan natuurlijk aan gewerkt worden."
bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=9935_0_2_0_C
|
Dit zei Mollekens tijdens de WSbR vorig jaar. Dus het was dit jaar ook al weer een kwestie van budget en het wordt nog maar eens duidelijk dat autosport in België amper iets betekent. Waar blijven die grote Belgische bedrijven die inzien dat ons land wel degelijk TALENTEN heeft, die het enkel nog aan budget ontbreekt.