Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
maar ik dacht dat de muur aan de linkerkant net na de bocht (waar ze een stukje publiekszone hebben afgegraven) vroeger parallel aan de baan liep, terwijl die nu naar de baan toekomt vanuit de vergrote grindbak. Of ben ik verkeerd?
|
De vorm van de muur detijds is niet anders dan de vangrail op dit moment. Vanuit een bepaalde hoek stond de muur vroeger ook bijna haaks op de rijrichting. Alleen is deze hele situatue een flink aantal meter naar achteren verschoven.
Elke verbouwing heeft zo'n zijn voordelen, wij hoeven minder te borstelen tijdens de weekends. Hebben we nog meer tijd om te beppen en te kletsen

:
6 stuks, dus in elke chicane 2 stuks?

Foto's:
www.racexpress.be / G. Eyckmans
Geen putjes meer achter de curbstones, de "rare" crashes in de eerste chicane behoren daarmee tot het verleden. Uitkomen 2de rechtse knik en dan met je bodemplaat vastrijden op de achterkant van de curbstone, gevolg.....een harde klapper rechterkant muur, opgaan sacrementshelling. Een zeldzamere variant was de linkerkant van de muur, de SRT C5R heeft daar twee keer zijn Waterloo gevonden in 2003 (Vannerum) en 2004 (Lamot).
De crashes kunnen sowieso niet meer gebeuren in 2006 door de gewijzigde lay-out in de eerste chicane.
Die platen lijken me geen uitnodiging te zijn om overheen te rijden. Geen bandenstapels meer en bijbehorende schade. Ander voordeel is dat er geen grind/modder vanuit de chicane op het circuit wordt gereden.