Quote:
Originally Posted by gwyllion
Regen in de woestijn 
|
Wat te denken van Monaco, inhalen kan daar bijna niet. Tankje vol en vanaf P11 iedereen voor je naar binnen zien gaan voor een pitstop.
Tja, dan het vleugeltje van Ferrari, we zijn weer vertrokken voor debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans

"Flexing wings" is al enkele jaren verboden door de FIA. Daarvoor zijn destijds aparte testen en controles ontwikkeld. Nadeel is dat testen plaatsvinden als de wagen stilstaat.
Een vleugel(element) mag een x-aantal millimeters doorbuigen onder een bepaalde statische belasting. Daar voldoet die Ferrari-velugel op dit moment perfekt aan........echter in een rijdende toestand buigt die vleugel verder door dan het vooraf vastgestelde aantal millimeters.
Quote:
The major bone of contention relates to the belief that the rear wings of some teams have been designed to only just pass the FIA tests and could flex elsewhere in areas that are not tested.
This would in theory make the rear wings fully compliant with the regulations as they are written, even if they are against them in spirit.
www.autosport.com
|
Wat hebben we toch maar een ruzie-achtige start van het seizoen tussen de diverse teams.
Als Bernie Ecclestone ook nog eens groot aandeelhouder bij Ferrari gaat worden dan zijn we helemaal vertrokken voor een gebed zonder einde