Quote:
Originally Posted by Peter Baert
In het licht van deze discussie vond ik de opmerkingen rond de onderhoudswerken op het circuit van Zolder hoogst interessant. Er werd bij het begin van de werken nogal wat onzin verkocht, vooral uit onwetendheid. Pas nadat de groep op uitnodiging en onder begeleiding van Zolder de werken was gaan bekijken, viel bij de meesten de euro. Pas toen konden ze een juist oordeel vellen, omdat ze beter de situatie konden inschatten.
|
Dit is inderdaad zeer correct gesteld, en in het algemeen is het evident dat je als outsider de zaken anders bekijkt dan als insider. Meer nog : je bekijkt ze als insider in het juiste perspectief terwijl een outsider enkel een vaag vermoeden heeft over hoe de vork in de steel zit.
Maar betekent dit dat je enkel iets mag posten als je het verhaal van naaldje tot draadje kent en je geen enkel detail over het hoofd ziet? In de media ongetwijfeld, maar op een forum van en voor amateurs is dat onzin. Dit forum is er voor iedereen. Hoewel het intiëel de bedoeling was dat enkele autosportliefhebbers een eigen forum zouden oprichten waarin ze met elkaar van gedachten konden wisselen, zijn ook de profs en andere insiders meer dan welkom. Waarheen en hoe snel zo'n forum groeit of zelfs terug inkrimpt kan niemand voorspellen, maar ik verzeker je dat we 4 jaar geleden, toen we dit forum oprichtten, niet hadden kunnen vermoeden dat we vandaag zelfs nog maar zouden bestaan.
Tussen haakjes, als ik zeg dat deze deontologie wél zou moeten gevolgd worden door de media, is dat puur de theorie. De praktijk is zeer dikwijls anders. Ik had gisteren nog de eer om een dag met Kurt Ahrens te praten over zijn actieve racecarriëre bij Porsche in 1969 en 1970, en wat de journalisten soms schrijven is gewoonweg niet te geloven als je de "true story" hoort. Maar dat geheel terzijde.
Wil dit betoog nu een lans breken voor iedere poster die ongestraft en zonder enige terughoudendheid mag schrijven en zijn gal spuwen over wie hij ook maar wil viseren? Zeer zeker ook niet. Daarom zijn we met een team van admins en moderatoren, en we trachten hierin zo goed als mogelijk iedereen binnen de grenzen van het fatsoen te houden. Maar beste Peter, besef dan ook dat wij allemaal onbezoldigde amateurs zijn die dit in onze vrije tijd doen, (dikwijls tot grote ergernis van moeder de vrouw) zodat niet elke moderator alle posts kan lezen in elk subforum, waardoor er nogal eens iets kan tussendoor sluipen wat eigenlijk zou moeten gemodereerd worden. Als iemand zich dus geviseerd voelt, omdat iemand anders een rechtstreekse aanval gelanceerd heeft die blijkbaar gedoogd wordt door het Paddock team, is dat niet noodzakelijk zo. Ik vind persoonlijk dat de vete tussen Bluelite en jou over de schreef gaat en dat je er best aan zou doen om eens persoonlijk contact op te nemen met Bluelite (of omgekeerd). Face to face worden zulke zaken toch veel gemakkelijker en efficiënter uitgepraat dan op een forum.
Deze post is dan ook een oproep gericht tot Bluelite en Peter om op te houden met elkaar te bombarderen (en wie nu begonnen is doet er op dit moment echt niet meer toe) en elkaar eens "in real life" te ontmoeten om misschien elkaars standpunt eens wat nader toe te lichten, zodat ook jullie euro valt, en je wat meer insider wordt over elkaars situatie zodat je ook een juist oordeel kan vellen, omdat je beter de situatie kan inschatten...