View Single Post
Old 20-03-2006, 15:14
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Dat heb ik ook al gedacht. Ik maak me vooral zorgen over het feit dat dat de plaats was waar men tijdens massa-evenementen als de World Series een enorme massa volk kwijtgeraakte. Ook het hoekje aan de rea is nu totaal onaantrekkelijk wegens een overmaats hek. En ook aan beide kanten van de Jacky Ickx is plaats verloren gegaan, daar wel ten voordele van de kwaliteit. Ik vraag me toch af wat dat gaat geven.

Tijdens de Circuitwandeling werd de problematiek van de publieksveiligheid en de doorstroming van de toeschouwers tijdens massa-evenementen ook aan Tony Eyckmans voorgelegd. Aan de chicane, toch één van de spektakelpunten, is er een pak publieksruimte verloren gegaan; en de paddock is door de verbouwingen tussen de Jacky Ickx en de chicane nog smaller geworden.
Uit het antwoord van Tony Eyckmans bleek dat men zich bij Circuit Zolder wel degelijk bewust is van dit probleem, maar ook dat ze er niet echt een oplossing voor hebben.
Je kan alleen maar hopen dat ze bij de grote evenementen zoals de World Series niet gaan toelaten dat er in het paddockgedeelte tussen de toren en de Jacky Ickx weer van die gigantische tenten gaan neergezet worden. Dat zou echt vragen zijn om Heizeldrama-toestanden. Hopelijk wint het gezond verstand het op de sponsorbelangen.
Reply With Quote