View Single Post
  #52  
Old 25-03-2006, 01:32
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
@666

Initieel is het grote probleem de lichtclaxon. Deze werkte niet meer met de originele relais en werd bij VW vervangen. Tijdens de Staepelaere 2004 werkten ze eerst wel dan weer niet. Dan heb ik H4's gestoken en werkten eerst mijn gewone lichten niet, maar ze reageerden wel op de hendel van de lichtclaxon. Toevallig ben ik bij Auto5 terechtgekomen, de volgende dag had ik terug lichten, maar geen lichtclaxon. Dit werd vervolgd door het verhaal zoals hierboven beschreven. Het rare is dat ik met de 5-pins relais wel voorlichten heb (behalve als je de relais wat beweegt, dan gaan ze aan en uit). Met de 4-pin heb ik dus helemaal niets.
Aansluitingen verschillen ook:
5-polig : S - 30 (niets aangesloten) - 35a - 35b en vijfde ben ik even vergeten ...
4-polig : 30 - 85 - 86 - 87 (zoals te vinden voor alle relais op alle diagrammen)
Ook de hendel werd ondertussen vernieuwd.

@Pascal

Overzichtje:

BMW 320d-M - categoriek NEEN. Wordt niet gebruikt voor rittensport en staat ook niet open voor discussie.
Porsche 914/4 - gekend verhaal ...
Porsche 911 2.7 - staat half afgebroken in de garage voor restauratie
Porsche 944 Turbo - wordt nu al 6 weken van de ene mechanieker naar de andere gesleurd. Drukgroep is kapot en niemand durft of wil eraan beginnen.
Ondermeer omdat de volledige koppelingskit in de koffer ligt. Ze willen allemaal dat wij 600 € meer uitgeven aan een door hen gekochte kit zodat ze commissie kunnen opstrijken (Porsche=1020 € - USA=400 €).
Opel Tigra van navigator - pas geleverd. Wil ik zelfs niet vragen.

Voila, nu ken je de volledige situatie.
Ideaal zou zijn dat de 911 ooit eens afgeraakt, dan heb ik inderdaad een back-up voor in geval van.
De 944 is dan nog van vader ook ... en die is er niet voor te vinden dat ik met zijnen Turbo ne rally gaan rijden, zeker niet na de verhalen van vorig jaar.
Reply With Quote